Anonym bruker Skrevet 17. mars 2008 #1 Skrevet 17. mars 2008 Er det noen som har opplevd noe liknende? Mannen min sier det er autistisk adferd. Stemmer det? Har jeg noen grunn til å bekymre meg for at dattera mi av og til sitter sånn, eller er det noen som har barn som gjør sånn selv uten at det feiler barnet noe??
Gjest Skrevet 17. mars 2008 #2 Skrevet 17. mars 2008 Min liker å kaste seg bakover når han sitter på knærne våre (kommer nok av at vi har "rodd til fiskeskjær" bra mange ganger). Det er helt sikker ikke noe å bekymre seg for. Det er i hvertfall ingenting annet her som tyder på autisme, så jeg er overhode ikke bekymret. Det er vel heller et tegn på at hun vil leke. Det er gøy å bli vippet bakover, det gir sug i magen :-) Det står heller ikke noe om det som symptom på autismeforeningen sine sider. Dersom du vil lese mer om symptomer på autisme kan du se her: http://www.autismeforeningen.no/comweb.asp?ID=4&segment=1&session=
Anonym bruker Skrevet 17. mars 2008 #3 Skrevet 17. mars 2008 Min datter gjør også det i perioder, men det er som oftest når hun er irritert fordi jeg driver "barnemishandling" som f. eks å sette på lue, tørke henne rundt munnen o.l. ;o) Tror ikke du behøver å bekymre deg for autisme så lenge det ikke er mange andre symptomer inne i bildet, men om det er noe du tenker på kan du jo ta en tur til legen.
Moi 32 Skrevet 17. mars 2008 #4 Skrevet 17. mars 2008 Tss.. Hun leker sikket bare, eller så syns hun det er morro med den rare reaksjonen deres og erter dere!
Anonym bruker Skrevet 17. mars 2008 #5 Skrevet 17. mars 2008 Ja, datteren min gjorde også det i 8mnd alderen -og da jeg tittet forskrekket på henne og sa oi lo hun så hun ristet..... dette holdt hun på med i en periode på 14 dager (når hun var i det tøysete hjørnet, ikke hvis hun var sulten eller trøtt o.l,..)
Nusse_83 Skrevet 17. mars 2008 #6 Skrevet 17. mars 2008 vanskelig å si, men vil legge til at det kan være et symptom som følger KISS, siden de har "stramme" nakkemuskler kan de hive seg ukontrollert bakover.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå