Gå til innhold

Legen sa det var bekkenløsning manuell terapauten sa at det ikke var det.

Anbefalte innlegg

Når jeg var gravid med mitt første barn fikk jeg problemer med bekkene og ryggen. Noen ganger føltes det som bekkene mitt sviktet spesielt på kvelden når jeg reiste meg opp fra sofaen. Veldig smertefult + rygg plager. Kunne også få problemer når jeg var ute og gikk tur beina svikta og jeg måtte stoppe.

Legen sykemeldte meg og sa det var bekkenløsning. Jeg begynte på basseng trening det var deilig. Men jeg ble dårligere utover i svangerskapet og ble 100% sykemeldt. Legen sendte meg til en manuell terapaut, hun tok det hun sa var bekkenløsnings tester. Jeg testet negativt og måtte derfor betale alle behandlingene hos manuell terapauten selv.

Hvem skal jeg tro på. Noen som har hatt / har liknende plager?

Nå er jeg gravid igjen ( 8 uker)og har begynt å kjenne det i ryggen allerede.

Fortsetter under...

Gav manuell terapeuten deg stabiliserende øvelser for bekken og rygg? Det kan være riktig som hun sa st det ikke er bekkenløsning, men hun burde ha vært såpass fleksibel at hun gav deg fri behandling likevel. 90% av mine pasienter med bekkensmerter i svangerskapet har ikke annen "bekkenløsning" enn alle andre - uten symptomer. De aller fleste har smerter fra rygg/bekken overgang. Mange har også hatt tidligere ryggproblemer av større eller mindre grad og dete manifeterer seg i svangerskapet aom bekkensmerter. Som jeg sier til alle: få noen til å vise deg stabiliserende øvelser. Det hjelper garantert!

Jeg tok også de testene hos fysio, og det slo veldig lite ut. Nesten ingenting faktisk. Men jeg har vondt, greier ikke å gjøre stort, og blir værre av å jobbe og andre aktiviteter. Jeg blir også mye bedre med trening av bekkenmuskler og kjernemusklatur. Min fysio stiller ingen spørsmålstegn ved om mine smerter er bekkensmerter eller ikke, hun sier bare at det er ikke alltid det slår ut på testene, men symptomene er der likevel.

Kanskje finne en annen fysio denne gangen?

Takk for svar. Denne gangen tror jeg at jeg kommer til å gå til fysioterapaut eller kiropraktor. Har fått god hjelp hos kiropraktor for ryggen min før. Følte det ble litt tullete å gå til manuell terapauten. Øvelsene kan jeg gjøre hjemme og den svake formen for massasje kan mannen min gjøre ti ganger bedre uten betaling...

Svømming på sykehuset i varmtvannsbassenget i gruppe var helt topp håper jeg kan det denne gangen også hvis poblemene kommer.

Rart at folk mener så forskjellig hun var veldig klar nei du har ikke bekkenløsning derfor BETAL...

• 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...