Anonym bruker Skrevet 17. mars 2008 #1 Skrevet 17. mars 2008 Uff, kjenner jeg gruer meg til å begynne med annen mat til mini. Alt er så lettvindt når man bare kan "slenge ut puppen". Aner hvor mye jeg skal gi, eller om jeg gjør ting i forhold til maten riktig osv. er ikke lett dette nei. Heldigvis et par mnd igjen enda da..
Anonym bruker Skrevet 17. mars 2008 #2 Skrevet 17. mars 2008 eg grudd meg litt eg og.. hvor mye, hva mat og slikt+++.. når du føler h*n er klar for annen mat kan du prøve maisgrøt feks. den er god og mildt mot magen. det står veldig grett på pakken.. altså når h*n er 4mnd+. men er ambefalt å amme til h*n er 6mnd.
☆:*´¨`**´¨`*:☆ Skrevet 17. mars 2008 #3 Skrevet 17. mars 2008 Samma her, ser for meg et evig stress!!
"husmor"med lille Nora Skrevet 17. mars 2008 #4 Skrevet 17. mars 2008 eg gruet meg og. men det er myeee lettere enn eg trodde. var bare å komme inn i en rutine. samt å lære hva mat barnet kan spise, hvilket er best +++. men dere får en bok på helstestasjonen ved 3-4mnd der står det masse om slikt. hvor mye barnet spiser finner dere ut etter hvert.
Anonym bruker Skrevet 17. mars 2008 #5 Skrevet 17. mars 2008 Bare husk at de spiser ikke så ofte når de kommer inn i rutinen med fast føde:) Og det finnes utrolig mange kule glass med mat som man kan gi kaldt også... Det er fordelen med oss som har gitt flaske, vi har måtte tenkt i forkant hele tiden, hehe. (Vi må jo ta fram de fordelene vi har - tross alt:)
Gjest Skrevet 17. mars 2008 #6 Skrevet 17. mars 2008 Det er ikke så vanskelig ;-) Litt pulver, litt vann ... rør sammen. Middagsglassene trenger ca 30 sek i mikro ... server. Når ungen er mett slutter den å spise. Egentlig er det veldig greit. Det er til og med aldersveiledning på maten, så egentlig er det ikke så veldig mye du kan tabbe deg på ;-) Ordner seg helt sikkert!
Anonym bruker Skrevet 17. mars 2008 #7 Skrevet 17. mars 2008 Syns det er mye mer kos å spise en brødskive sammen med snuppa mi, enn å slenge ut puppen overalt. Vi har ikke hatt noen problemer med tilvenning til mat. Tror ikke du har noe å bekymre deg for, det går så bra atte :-)
Anonym bruker Skrevet 17. mars 2008 #8 Skrevet 17. mars 2008 Takk for svar, dere har vel så rett :-) Og som du over her sier, så er det jo mer kos å spise sammen vil jeg tro. Jeg blir å vente til mini er 5-6 mnd iallefall, så har 1-2 mnd på å "forberede" meg nå!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå