Gå til innhold

Vi må selge hele bleiepakken!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg orker ikke mer.... Jenta mi tåler rett og slett ikke tøybleier :-(

Er det noen som ønsker å kjøpe full utstyrspakke med bleier, innlegg og det hele billig- så er det bare til å skrike ut!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hm.. det kan ikke vere vaskemiddelet hun reagerer på da?

Har bestilt tøybleier selv, men enda ikke fått prøvd de da:)

Har i tilegg kjøpt en ulltrøye til meg selv fra nøstebarnet, men det svir noe voldsomt under armene og på magen, så jeg lurer på om jeg ikke tåler ull!!?? Hva da med babyen?

Ble litt skeptisk, jeg nå. Iallefall når jeg hører at din baby reagerer på slike bleier.

Håper jenta di får det bedre snart :)

Skrevet

Hei du :-)

Jeg har slitt med problemer ift tøybleier siden vi begynte med det. Tenkte at det var sikkert vanlig og at dette var jo uansett "best" osv. Men jeg bøyer meg nå i støvet for papirbleiene, men ingen skal si vi ikke har prøvd å få det med tb å funke. Syns det er leit :-(

PS: Av alle de jeg har prata med, venner, her inne, lege, HS, butiker - har aldri hørt/ sett noe lignende, så problemet er veldig sjeldent.... Viss det var betryggende? :-)

Ikke vær skeptisk... Lite sannsynlig for at det samme skjer ho deg. Men det er nok ikke vasken heller. (dessverre)

Lykke til med prøvingen :-)

Skrevet

Det var synd.

Jeg er overbevist om at 99% av alle barn kan finne en tøybleieløsning som de tåler, men noen må jobbe svært hardt for å finne den, og noen ganske få tåler det bare ikke. Men jeg påstår at det er flere som ikke tåler papirbleier.

De færreste reagerer på bomull, som jo er grunnen til at det er det mest brukte klesmaterialet man har. Heller ikke om det er fuktig, men ingen tåler veldig våt bomull mot huden over lengre tid. Derfor kreves litt jobb for å finne tøybleiekombinasjonen som fungerer.

Noen flere reagerer på bleier med kunsstoff, som lommebleier. Men det er likevel ikke så mange, så det er ingen grunn til å være skeptisk til å prøve på et nytt barn.

Jeg har stor respekt for at det å finne den rette tøybleiekombinasjonen kan kreve for mye av nybakte foreldre, og for noen få vil det altså være umulig. Det er flott at dere gjorde et forsøk, Husmor! Det går jo an å prøve igjen om en stund om inspirasjonen kommer tilbake, og da håper jeg du søker råd inne på tettinntil, så har du de beste forutsetninger for å få det til. Om det i det hele tatt går.

Skrevet

Vi har prøvd det ene og det andre.... Siden snuppa var 4 mnd og nå er hun 16 mnd. Og jeg føler ikke jeg gir opp. Nå er det lov å ikke orke mer.... Snuppa har vondt og det er sårt.... Det sliter på meg at jeg putter på henne tøybleiene når de egentlig gjør alt verre.

Beklager å måtte skuffe deg, jeg skjønner godt argumentene dine...

Skrevet

Du skuffer meg ikke!!! Du har gjort en kjempeinnsats, og man skal selvsagt ikke bruke tøybleier for enhver pris. Vi vil alle det beste for våre barn!

Innrømmer at jeg la inn innlegget over ikke bare for deg men litt i "folkeopplysningens" ånd. Det er fryktelig mange som har gjort et bittelite forsøk med tøybleier og gitt opp pga tegn på sårhet. Dessuten brukte jo mange av våre mødre tøybleier med plastsnipp på oss - og det ble vel de fleste av oss såre av... derfor synes jeg det er viktig at det ikke gis inntrykk av at tøybleier automatisk betyr sårhet.

Du skal bare være stolt av deg selv! :-)

Skrevet

Så irriterende, men skal si du har vært flink som har holdt det ut så lenge, hvis du har hatt trøbbel fra starten! Så tålmodig hadde ikke jeg vært!

Det kan kanskje sammenlignes med vår opplevelse med ammingen. Med den ene jenta mi har det gått fint hele veien, mens søsteren har vært vanskelig helt fra starten. Jeg hørte jo bare om hvor fantastisk lett det skulle være (og det VAR det - med søsteren!), og om hvordan det alltid kom til å gå bare man prøvde hardt nok osv osv... Men det er langt mellom teori og praksis, jenta mi VILLE ikke ha pupp! Etter 5 måneder ble hun flaskebaby på heltid, og vi er lykkelige begge to - selv om jeg har måttet gå noen runder med meg selv for å akseptere at det ble sånn.

Man vil så gjerne gjøre det som er "best", men det er jo ikke alltid det går!

Og herregud, det er da verre ting enn papirbleier her i verden.

Men du - hvis du skal selge, send meg en PM med hva du har!! Jeg trenger flere lommebleier... :o)

Skrevet

Ble litt nysjerrig eg og lurte på ka bleier du har?

Og viss virklig alt er prøvd så er det inget nederlag å bytte til papir. Men som tøybleiefrelst så innbiller eg meg at det må da finnes ein annen løysning på det.

Du får ha lykke til uannsett om det blir papir eller tøy!!

• 2 uker senere...
Skrevet

Hei!

Jeg lurer på å prøve tøybleier - kanskje jeg kan kjøpe noe av deg Husmor?

Du kan sende meg en PM?

• 2 uker senere...
Skrevet

jeg kan å tenke meg og kjøpe hvis du ikke har soldt alt!!! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...