Queen_of_the_road*2_gull Skrevet 17. mars 2008 #1 Skrevet 17. mars 2008 I morges, før jeg hadde stått opp.. Ja, jeg ligger så lenge jeg kan, altså helt til pia mi ikke vil sove mere.. Så dette skjedde vel i ti, halv elve tiden i dag... Det som skjedde var: Jeg lå i sengen, sammen med sambo og lille snuppa vår (2 månder) og koste med henne før vi skulle stå opp.. Så hørte jeg en bil som kom kjørende, men siden vi ikke ventet noe besøk, så tenkte jeg at det var hos naboen. Det gikk en liten stund og det ringte på døren... Tenkte at dette nok var mamma, så jeg sto opp, dro på meg morgenkåpa mi (var jo naken), tuslet ut i loftsgangen og kikket ut, vi sover i 2.etg., men det var ikke mammas bil, men en sånn varebil, tenkte at det var litt rart, siden vi ikke ventet noen, men regnet med at det var en dørselger, så hadde tenkt å bare gi blanke i å gå ned... Og går inn på soverommet for å legge meg igjen.. Så hører jeg han tar i døra, som jo er låst, men har nøkkelen i på utsiden, sånn i tilfelle mamma kommer, så kan hun bare gå inn og slipper å stå ute, dessuten så bor vi langt utpå landet, så det er nok så vanlig her, men så hører jeg han vrir om nøkkelen og åpner døren. "Hallo" hører jeg han roper.. "Ja, hallo" svarer jeg, mens jeg tar på meg morgenkåpen igjen.. "Hvor er du?" roper han igjen. Så jeg går ned og bare "ja, hallo?" "Er det her xxxx bor?" spør han, "nei" svarer jeg. Og det ender med at jeg må gå ut på trappa bare i morgenkåpe for å vise en mann fra Relacom hvor xxxx bor, som jo er et stykke unna. Ikke var det biler i oppkjørselen min, ikke var det noen fotspor i den dype snøen, og døren var låst, og ikke noe lys på.. (så det så jo ikke ut som om det var noen hjemme her en gang) Syns det var kjempe frekt å vri om nøkkelen og bare gå inn i gangen til fremmede folk jeg... Kommer i allefall til å ta inn nøkelen om nettene her etter, og heller be mamma ringe før hun kommer, slik at jeg rekker å stå opp og låse opp for henne.... Ble litt langt dette, men syns det var så utrolig frekt... Ham kunne jo ringt på hos naboen rett over veien, for der var det jo biler ute, fotspor i snøen og ulåst dør... Nesten så jeg vurderte å ringe firmaet å klage...
solfrøken-♂♂♂ Skrevet 17. mars 2008 #2 Skrevet 17. mars 2008 Vel, vitsen med å låse døra er jo borte når nøkkelen likevel står i på utiden. Kan ikke moren din heller få egen nøkkel?? Dessuten må du huske på at ved evnt. innbrudd (det skjer selv om folk er hjemme ja) så ville dere ikke fått igjen noen ting på forsikring sålenge nøkkelen stos i døra. Når det er sagt, så er del det noe av det frekkeste jeg har hørt at noen har gjort, bare vri om å låse seg inn i et fremmed hus. Greit nok han skulle gjøre en jobb for de han trodde var dere, men man går da ikke inn sånn utenvidere fordi!!! Jeg ville ringt det firmaet han kom ifra og bare sagt ifra om hva han gjorde.
Queen_of_the_road*2_gull Skrevet 17. mars 2008 Forfatter #3 Skrevet 17. mars 2008 Jo da, innbrudd skjer nok selv om folk er hjemme, men lite trolig at det skjer her egentlig, er jo ikke i noen by, og det er nysgjerrige naboer på alle kanter, og sambo er nok så stor, så tror nok han hadde klart å hamlet opp med de fleste... Men når det er sagt... Trodde sånne folk ringte de som de skal til om de ikke finner frem jeg... Det hadde iallefall jeg gjort om det var meg.. Uansett, hva med å forsøke med et hus som det ser ut som folk er hjemme i?
Gjest Skrevet 17. mars 2008 #4 Skrevet 17. mars 2008 Det er temmelig opplagt for meg at han ikke var på leit etter en bedrift elelr hva det nå var han sa, men han så etter folk som lot nøkkelen stå i mens de sover/er ute. Desverre tror mange at plassen akkurat de bor på er trygg, men sånn er det ikke i denne verden, selv om det hadde vært fint...
solfrøken-♂♂♂ Skrevet 17. mars 2008 #5 Skrevet 17. mars 2008 Jeg er ihvertfall vant med at folk ringer om de ikke finner frem eller er usikre... Vi bor veldig usjenert til også, så det er ikke bare bare å finne frem for de som aldri har vært her før. Men jeg hadde nok likevel ringt firmaet og sagt ifra. Det er vel lite trolig at de vil ha medarbeidere som bare går rett inn til folk uten å vite om det er der eller ikke.
solfrøken-♂♂♂ Skrevet 17. mars 2008 #6 Skrevet 17. mars 2008 og en annen ting, har væert mange innbrudd i næområdet her selv om vi bor lant utpå landet. Vi er 5 hus rundt her og de fleste er eldre mennesker som står opp midt på natta og de har faktisk sett mange ganger, biler som lusker rundt husene våre kl 3 og 4 om natta.
*Labomba80* Skrevet 17. mars 2008 #7 Skrevet 17. mars 2008 Kan jo være at mannen trodde nøkkelen var satt i døra for at han skulle komme seg inn også da! Hvis han skulle gjøre en jobb der, og de som bodde der ikke var hjemme når han kom.. (han trodde sikkert han hadde kommet rett)
Trulte76 Skrevet 17. mars 2008 #8 Skrevet 17. mars 2008 for det 1. innbrudd kan skje hvor som helst det..midt ute på landet, til et tettbygd boligstrøk så hadde nok ikke latt nøkkelen stått igjenn i døra nei. Ja jeg synes det var utrolig frekt å låse opp døra å gå inn..
NickNoLte Skrevet 17. mars 2008 #9 Skrevet 17. mars 2008 står nøkkelen i døra??? hva er vitsen med å låse da??? første som slo meg.... :-D
Queen_of_the_road*2_gull Skrevet 17. mars 2008 Forfatter #10 Skrevet 17. mars 2008 Er vel for å vise at vi er hjemme, men sover etc. Men uansett, jeg syns det er frekt å bare gå inn til ukjente folk, enten døra er låst, med nøkkel i, eller om døra er ulåst. Hadde aldri falt meg inn å bare åpne døren å gå inn, selv om døra var ulåst. Når jeg drar for å besøke noen, så ringer jeg alltid på døra, og selv om døra er ulåst, men ingen åpner, så går jeg da aldri bare inn... Selv om jeg kjenner de.. Bare hos mamma jeg gjør sånn...
It's all about me Skrevet 17. mars 2008 #11 Skrevet 17. mars 2008 Kan satse ganske mye på at denne mannen ikke var ute etter XXXX, at det bare vare en unnskyldning. Det så ikke ut som det var noen hjemme og nøkkelen i døra......der kom han med varebil.... Han har garantert observert dette før siden det tydeligvis er en vane hos dere at nøkkelen står i på utsiden og hadde tenkt å gjøre mer enne å se etter XXXX. Toppen av dumskap å la nøkkelen stå i sånn samme hvor øde og perfekt strøk en bor i. Lær av denne gangen hvor dere hadde flaks.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå