Gå til innhold

Mme og mm er like bra!!ingen kan si mm er best,det veit vi ikke!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kossen kan noen si mm er best????Det veit vi ikke.Mme kan være bedre også,det veit vi heller ikke...:) Bare di vokser og har det bra ,så er det bra.Er naturligt di som ammer syns mm er best.Har ammet litt selv,resten mme!!ingen veit:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er vi ikke ferdige med dette snart?

Skrevet

selvfølgelig er mm best!!!

Skrevet

Hvordan veit du det?

Skrevet

Det vet vi ikke.Tru begge deler:)

Skrevet

Ja, i ett land der man har tilgang på rent vann, som i Norge, er mm og mme like bra... i Frankrike og Japan er det kun ett fåtall som ammer ungene sine, og barna der er verken friskere eller sykere enn barna i Ammemafia-Norge!!!

Skrevet

Hva med immunstoffene i mm? De finnes jo ikke i mme.....Mm er bedre, laget av menneskemor for menneskebarnet. Men mme er også kjempebra, og det blir sunne og sterke barn av mme også ;)

Skrevet

Forskning har vist gang på gang at morsmelk er best. Det er bare å bite det i seg HI ;) Men du er ikke noen dårlig mor fordi du gir mme til ditt barn, det er en kjempefin erstatning!

Skrevet

Nok et bevis for at noen må forsvare at de bruker mme, og det er ikke nødvendig!

Mm er jo selvfølgelig det beste, så lenge man får det til, men det er absolutt ikke noe nederlag aå gi mme.

Skrevet

Huff,,,,ingen forsvar i det hele tatt.Man vet ikke om det er best med mm.Blir feil og si:) godt beggedeler.

Skrevet

Helt enig.Hvordan kan noen si,mm er best?? ingen vet det.Alt som trengs er i mme:)har ammet litt selv.Di første dråpene mot imunforsvaret fikk han etter han ble født:) som noen sier.:) Er ingen kjedelig sak å diskutere,fordi ALLE får prentet inn amm amm amm.Mm er best.Bla bla bla.Begge deler bra:):):)

Skrevet

Forskning viser det motsatte også:) Før var magen ,babyer skulle ligge.Men nå rygg.Mye forskjelligt.Er ingenting å bite seg ifra,har selv ammet litt!! Om det er blitt forsket,kan det være mange måter.Kan være en gruppe som di har forsket!Mye som forskes.Vis ei mor røyker,eller hellsa ikke er helt topp,lite jern,vitaminer i kroppen osv,hvordan er morsmelka??Ja,mme er kjepefint!

Skrevet

immunstoffene får di i di første dråpene etter fødselen,sa helsesøstrene,jordmødrene!

Skrevet

hvorfor gidder folk og ta opp denne diskusjonen hele tiden*??? lite å finne på???

Skrevet

Vis du ser,er denne dinbaby siden for å diskutere å dele meninger.Mye av det samme!!La være å lese det og se på noe annet da.Så lenge noen svare,så betyr det jo noe.Jeg hopper over noe jeg ikke gidder !! kansje du syns det er lite interesangt,men jeg syns det er bra.Ingen kan si det å det er best,men det vi tror er best.2 forskjellige ting.

Skrevet

Haha....anonym som tar opp en gammel debatt bare for å provosere, svarer på egne innlegg og knapt kan skrive godt norsk.....

MM er bedre enn MME viser forskning. Grunnen er at MM er tilpasset akkurat det barnet som får det. Selv om MME er en fullgod erstatning vil den aldri klare å tilpasse seg vært eneste barns spesielle behov. Men sånn i praksis er det vel ingen forskjell på de to....

Skrevet

Kjære anonym.. selv følgelig får de immunstoffer i melka rett etter fødselen.... og så fortsetter barnet å få i seg immunstoffene så lenge det blir ammet :)

Skrevet

Diskusjonen er jo helt irrelevant. De som klarer å amme uten store problemer gjør dette fordi det er utrolig mye enklere enn mme. De som ikke fikser ammingen (av alle mulige årsaker) de bruker mme. Har du ikke melk i puppa er mme best. Har du melk og klarer å amme er mm best.

Hva som er sunnest har jo ingenting å si. Amming er enklere og førstevalget hos de fleste. Alle vi som ikke kan amme har det best med mme.

Tåpelig debatt

Lise:)

Skrevet

Vel, mm er jo best i den forstand at den inneholder antistoffer som beskytter mot sykdom.

Ja, det er mest i råmelken, men det finnes også i "vanlig" mm.

I tillegg evner mm å tilpasse seg barnets behov med tanke på vann innhold kontra næringsinnhold. I mme er dette forholdet konstant.

Når det er sagt blir det flotte barn av mme også. Barna vokser og blir mette av begge deler.

Hilsen flaskegiver og "mme-forkjemper" (i den forstand at mme ikke er drepen) ;-)

Skrevet

Uansett hva du sier så er det antistoffer i morsmelken, som ikk er i MME... Det sier seg selv at å amme er det beste om du klarer, bare den nærkontakten er jo veldig viktig.

Men mme er ikke dårlig på noen måte og vi skal være kjempeglade for at vi har ett så bra alternativ om man ikke får til å amme eller ikke vil.

Skrevet

Helt enig med Lise - denne debatten blir for dum. Hvorfor må alle som bruker MME hele tida være i forsvarsposisjon fordi dere bruker det? Det kan være 1000 grunner til at man ikke får til amminga, og da er MME veldig greit å bruke - takk og pris for at det fins... Men jeg tror nok de fleste som får til å amme syns det er veldig greit også - jeg kommer ikke til å gå over til MME uten at amminga går over styr (og det tror jeg det er få som gjør). Men skulle jeg miste melka så går jeg over til MME. Har troen på at MM er best, for det er jo det naturlige alternativet og gir immunforsvar i samme slengen - så kanskje slipper min lille noen forkjølelser fordi amminga er i boks, men i forhold til alt mulig annet er det ikke sikkert at det har noen merkbare fordeler. DU GJØR DET SOM ER RETT FOR DEG, så trenger du faktisk ikke å tenke så mye på hva "nabon" gjør. De færreste syns du er ei dårlig mor fordi du må gi MME - så opplyste er vi faktisk i 2008.

Skrevet

Veronica ... bare en liten "korreksjon".

Nærkontakten opprettholdes like godt ved flaskemating som ved amming. Bortsett fra dét har du alldeles rett i innlegget ditt :-)

Skrevet

Når du hører på jordmødre, helsesøstre, leger og annet helsepersonell, så høres det jo ut som det er rottegift i mme... Herregud for ett styr med den amminga. Og iallefall på sykehuset, pump deg, pump deg, pump deg, sikkert lurt at du pumper deg nå, siden vi bare sonder resten av maten baby`en din skal ha, pump, pump, pump. Neida, trenger jo aldri å sove jeg, har tenkt å slå verdensrekorden i å holde seg våken!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...