Anonym bruker Skrevet 17. mars 2008 #1 Skrevet 17. mars 2008 Gutten min på snart 4 mnd er ikke til å kjenne igjen, og jeg er sliten! Han griner stort sett hele dagen. Kan ikke ligge alene lengere, maks 5 min før han griner. Det blir stille når han kommer i fanget eller leker med han, så tror ikke han har vondt noen sted. Pappan mener vi må la han ligge å grine (ikke skikkelig gråt) for hvis ikke skjemmer vi han bort. Jeg synes det er vanskelig å høre han grine sånn, samtidig kan jeg jo ikke ha han i fanget HELE dagen.... Det er ikke sult eller søvn, vil ikke ha mer mat om jeg tilbyr det, og sover godt. Kan det være tenner som gjør han så urolig? Vært sånn en stund nå. Eller er han i en periode hvor han trenger mer kos og nærhet? Er jo redd han aldri vil ligge alene om jeg tar han opp hver gang han griner. Noen andre som har/hatt det sånn? Er det en periode som vil gå over?
Anonym bruker Skrevet 17. mars 2008 #2 Skrevet 17. mars 2008 Dytter. Har samme problem med gutt på samme alder...
Poteto Skrevet 17. mars 2008 #4 Skrevet 17. mars 2008 eg og tipper det er tenner på vei.. eller kansje han har litt feber??
Anonym bruker Skrevet 17. mars 2008 #5 Skrevet 17. mars 2008 Nei babyer som er så små, bør ikke ligge å gråte lenge. Dere får smøre dere med tålmodighet, kansje det er tenner på gang. Stopper han med en gang når dere tar han opp?
Moi 32 Skrevet 17. mars 2008 #6 Skrevet 17. mars 2008 han kan godt klage litt! gutten min klager bestandig når han strever med noe han ikke får til. da må han bare få lov til det.. dessuten ikke bra å lære han at han blir plukket opp med en gang hver gang han gir lyd fra seg.. i tillegg pleier gutten min alltid å gråte litt med en gang jeg går, men så går det over igjen etter noen sekunder.. det kan også være tenner. og noen ganger har små barn sutreperiode. kan være noen timer eller dager. det er ofte umulig å finne ut hvorfor, men her for litt siden ble gutten min så lei av å streve med å krype uten å få det til at han ble skikkelig sur i faktsik hele to uker før han fikk det til! jeg kunne jo ikke gjøre noe annet enn å prøve å vise han litt innimellom og la han streve på! så fikk han det plutselig til! men da ble han usikker igjen og måtte ha masse trøst og fang et par dager. nå har han krøpet lykkelig rundt i hele leiligheten og utforsket overalt i ett par uker! mitt tips er å prøve den gylne mellomvei: vis han at du er der, trøst han, og samtidig la han streve/klage litt. og ikke vær for rask til å plukke han opp, kanskje han bare vil at du skal leke litt med han, eller bare sitte litt sammen med han..
Anonym bruker Skrevet 17. mars 2008 #8 Skrevet 17. mars 2008 HI her. Tusen takk for mange gode svar:) Kan kanskje være tenner ja, han biter veldig i fingrene min hvis han får tak i dem. Får bare være tålmodig å håpe det gir seg snart. Men jeg lurer på om de blir like urolig og grinete for hver eneste tann? Da blir det jo litt slitsomt....
Anonym bruker Skrevet 17. mars 2008 #9 Skrevet 17. mars 2008 Min sønn går gjennom faser hvor han ikke tåler at vi går ut av rommet, vil helst sitte på fanget osv. Veldig slitsomt. Det blir verre når han er veldig trøtt. Det hjelper å gå en tur og la han sove litt. Men dette går i bølger. Det har kanskje med utviklingen å gjøre. Min sønn er 7 mnd, han har hatt dette siden 4 mnd og har ennå ikke fått tenner.
lille me og mine Skrevet 18. mars 2008 #10 Skrevet 18. mars 2008 har det akkurat likedann... jenta mi er 5mnd gammel og vil ikke ligge på gulvet så lenge vi ikke ligger ved siden av. slitsom å ha henne i fanget hele tiden, mn tenker det bare er en ny fase... opplever at babylivet innebærer mange faser!!!! trodde også det var tenner først, men etter en mnd så har det ikke dukket opp en eneste en...
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2008 #11 Skrevet 18. mars 2008 Snuppen her var helt lik rundt 4-5 mnd. Tror det bare er en fase..Det går over. :0)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå