Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg oppdaget at Lillegutt har törre små flekker på kroppen,spesielt på armene ser ikke ut som det irriterer han.

Er det noen som kan tenke seg hva dette kan väre,evnt hva jeg burde gjöre med det? Kanskje smöre han med noe.eller legen??

Han er 8 mnd gammel.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan smøre ham med A-creme fra apoteket. Den er fin for tørr barnehud.

Skrevet

Jenta mi hadde også veldig tørr hud enkelte plasser på kroppen. Da bada vi henne hver dag... Fikk ett tips om å ikke bade henne så ofte, og vips... de tørre flekkene gikk bort. Men A-krem er genial, bruker den litt på hendene til snuppa, for de tygger hun på og blir vanvittig tørr.

Skrevet

Bare husk at det er peanøttolje i A-cremen. Ikke alle som tåler det. Kan være allergifremkallende.

Skrevet

hæ ? er det sant ?

kanskje derfor det virker som om tulla mi har fått enda mer tørr hud etter at jeg smørte henne med a-creme ?

eller reagerer de anderledes +

Skrevet

Ja, det er sant!

Jeg var akkurat på apoteket fordi jeg skulle ha en krem til å smøre på bleieutslettet til tulla mi, og da var det en spesiell krem som jeg hadde fått prøve av ei venninne....... Jeg husket ikke hva den het, men kun hvordan tuben så ut og at den var rød og hvit. Damen på apoteket tilbød meg da a-crem og sa at den var veldig bra. Da sa jeg til henne at jeg ikke kunne bruke den siden, den inneholder peanøttolje, og jeg har en sterk peanøttallergi og heller ikke vet om datteren min også er allergisk. Damen på apoteket kunne ikke tro at den inneholdt det og måtte lese.

Den kremen jeg skulle ha het iallefall inotyol, og fungerer veldig bra på vonde såre stumper... :)

Skrevet

Synes det høres ut som atopisk eksem. Du må smøre godt, ofte og bruke rikelig med krem dersom det er dette. Unngå å bade mer enn 1-2 ganger i uken og bruk godt med olje i badevannet. Jeg har godt erfaring med a-creme som flere over her nevner, men så har vi ikke nøtteallergi i familien heller. Ellers vet jeg at mange har god erfaring med en som heter A-Derma exomega elelr noe i den duren, selv har vi også hatt godt effekt av en som heter Avene for atpoisk hud.

Skrevet

ps, dersom det er atopisk eksem bør du være varsom med mat osm tomat, sitrusfrukter og kiwi, dette kan gjøre eksemen værre.

Skrevet

prøv apobase.bytt mellom rød og blå type.skal ikke bruke bare rød over lengre tid, da denne er så fet at huden ikke får puste.virker bra til oss.

Skrevet

Høres ut som barneeksem, eller atopisk eksem, ungene mine har også hatt det. Vi bruker heller ikke a-creme siden far i huset har nøtteallergi, men er superfornøyd med A-derma Exomega, kjøpes på apoteket, og kan brukes på hele kroppen, bruker den selv i ansiktet på vinteren. Masse fukt, uten at den blir klissete eller blank.

Skrevet

Tusen Takk for supre tips,har värt og kjöpt A-derma Exomega idag så får jeg pröve å se om det hjelper på han:)

Skrevet

Lamisil mot sopp var det som måtte til på tulla her, reseptfri på apotek (egentlig mot fotsopp), var legen hennes som anbef.den. Vi hadde og forsøk inotyol som hjalp litt, men de tørre flekkene ble ikke helt borte.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...