Anonym bruker Skrevet 17. mars 2008 #1 Skrevet 17. mars 2008 Hvilke signaler så dere etter? Hvordan gikk dere fram? Hvor gamle var barna?
Mandragora Skrevet 17. mars 2008 #2 Skrevet 17. mars 2008 Vi har akkurat kjøpt potte til snuppa som er ett år. Ikke bevisst for å begynne med pottetrening, men for at hun skulle bli kjent med den og leke med den. Hun var litt skeptisk i begynnelsen, men når det var ok fikk hun sitte på den før morgenstell og kveldsstell. Fikk leke med en kurv med mamma's toalettsaker, og koste seg masse. Plutselig en dag hadde hun tissa i den, og dagen etter bommelomma hun også! Helt sikkert veldig ubevisst, men det er nok en god sittestilling. Vet mange er imot tidlig pottetrening, men vi tar den fram innimellom siden hun koser seg på den.Peker på den hver gang hun kommer inn på badet. Kommer ikke til å begynne med pottetrening på en stund, men nå vet hun hva det er og vi klapper og smiler når hun har gjort noe i den
Fru P og knøttet, FØDEKLAR!!! Skrevet 17. mars 2008 #3 Skrevet 17. mars 2008 Vi holdt litt på med pottetrening i sommer. Da var snuppa 6 mnd. Hun satt regelmessig på potte et par mnd, men så ville hun ikke mer. Nå har vi hatt en lang pause, men hun sitter på potte i barnehagen nesten hver dag. Der har hun skryte tavle hvis hun gjør noe i potta. (Hun er 14 mnd nå) Hjemmer har jeg prøvd med dotrening et par ganger nå. (har sånn barnesete til å sette på) Jeg spør om vi skal gå på do og tisse eller bærsje, og da løper hun bort til dodøra og står der og venter. Og etterpå skal hun skylle ned også får hun klistremerke på skrytetavle etterpå. Hun synes det er veldig stas. Men det er jo selvfølgelig ikke altid hun har lyst til å gå på do, og da dropper vi det. Det må jo være lystbetont. Satser på å få henne tørr i løpet av sommeren/høsten, men vil ikke tvinge henne. Foreløbig synes hun det er veldig gøy, og det er jo bra :-)
Gjest Skrevet 17. mars 2008 #4 Skrevet 17. mars 2008 Prøvde først å sette gutten min på do (med barnering) når han var 1 år. Da syntes han det var skikkelig skummelt, så vi gjorde ikke noe mer ut av det. Prøvde igjen en måned seinere og nå sitter han på den og leser et par ganger om dagen (han er straks 1,5 år) har ikke gjort noe på den ennå da. Han feis på do i stad og jeg jubla for å vise ham hvis flott det var om noe havna der:) Han bare så forvirra på meg, så lo han litt og leste videre. Tror nok han er langt unna å skjønne hva doen er til ja....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå