Gå til innhold

Dere som har unger som sover lenger enn kl 6.30 om morgenen....... når er siste dupp på ettermiddagen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Og når legger dere barna deres? Vi har prøvd å legge senere, men det funker ikke. Dagen skal sannelig starte kl 6.30 uansett den :-).

Noen råd for å få sovet liiiiitt lenger om morgenen? En time lenger ville vært himmelsk :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har ikke helt faste rutiner,men hun begynner oftest å duppe i ti-ellevetida på kvelden. Sover gjerne en time på fanget,samt våkner litt. Går ofte og legger meg i ett-tida på natta,da sover hun dypt(bærer henne i seng da). Hun våkner gjerne i 4-5 tida,får pupp,og sovner igjen i min seng til i 7-tida. Oftest kan hun sovne på ny etter å ha fått ny runde med pupp,men noen ganger står vi opp da,bytter bleie,kler på henne,tøyser litt og sånn,så dupper hun igjen i 8-9 tida og er borte 2-3 timer til på fanget mitt(jeg ser frokost-tv da). Hun sover sjeldent mellom tre på formiddagen og utover til i ti tida på kvelden. Kommer litt an på om hun har sovet på formiddagen... Hun er 3,5 mnd,forresten.

Skrevet

Tulla vår har tre lurer, siste lur i 16-tida, og legger seg 19.30. Hun sover til 07.00 -07.30. Det skal sies at hun våkner 1-2 ganger om natta for å få pupp, da.

Skrevet

jenta mi på 4 1/2 mnd sover som regel fire lurer på dagen, den siste i hal seks tiden, så legger ho seg å sovner i sju, hal åtte tiden, sover da til fem seks og får pupp, sovner igjen og sover til åtte, da står vi opp, har hatt det sånn siden ho var ca 2 mnd gammel, funker det=)

Skrevet

jenta mi har siste hvil fra kl 15.00 - 16.00 til 17.00 - 18.00.

hun er da oppe i ca en time, halvannen. Legger henne som oftest i 7 tiden. Da sover hun til 23.30 får mat, skifter bleia åsså legger jeg henne. Så sover hun til 7 og da pleier jeg å ta henne i senga me meg så sover hun til 9, da står vi opp. Så hun får ingen måltider fra 00.00 - 09.00 neste morgen. Men sånn har vi hatt det i over 4 uker og småen er 3,5 md.

Skrevet

Legger henne for siste lur alt i fra 15.30-16.00 sover da til 16.30-17.00 legger henne kl.19 og vi står opp kl.09;)

Skrevet

lar jenta mi ha en lang lur på dagen, et par timer etter vi har stått opp, også en lur på en times tid i 16.tida, lar ho ikke sove etter 17-1730...legger seg i 2000 tida...ammer 1-2 ganger på natta, og ho våkner alt fra 0630-0730...men tar ho over i senga mi, ammer ho liggende og da sovner vi begge mer eller mindre en times tid....

jenta mi er 4,5 mnd...

Lykke til...

Skrevet

spørrs jo hvor gammelt barnet ditt er. du ser jo du har fått ulike svar ettersom hvor gamle barna er. min sønn har lagt seg mellom 18.30.19.00 siden han var ca.4.5mnd. husker han da våknet fra sin siste lur i 17.00 tiden. og kunne sove til 8-9 om morgningen, men det fordi jeg ammet et par ganger om natten. nå er han 9 mnd. og han har akkurat trappet ned til en lur på dagen fra ca 11.30-13.00 +/- legger han fortsatt mellom 18.30-19.00 og våknet mellom halv 7 og 7. de dagene han trenger en ekstra lur legger jeg han aldri senere enn 15.15 og vekker han etter 30min. hvis ikke kan han finne på å våkne bli og fornøyd halv 6 neste morgning.

Skrevet

Hei.Mini er seks mnd og siste lur er 16.30/17.00.

Da legger han seg kl 20.00.

Sover som regel til 07.00 til 07.30.

Da er han våken en time og legger seg litt igjen.

Sover da ca 1 time til og da begynner dagen.

Skrevet

Takk for mange svar. Jenta vår er 4,5 mnd. I kveld sov hun siste dupp fra 17.30-18.00 (gulp!). Vi la henne kl 20.00 og hun sovnet kl 20.30. Har brukt å legge hennei 18.30 tida vanligvis fordi hun har vært så kjempetrøtt da. Vi får se hvordan dette går. Jeg ammer henne vanligvis i 2-tida om natta og så igjen når hun våkner i 6-tida.

Hun sovner ikke etter amming i 6-tida men er blid som ei lerke og skråller og gurgler og hviner for å få kos og oppmerksomhet :-) og hun lar seg ikke overse...... :-)

Skrevet

Leah er 7 mnd og er nødt til å sove mellom 17 og 18 for at mamma skal få sove litt lenger om morgenen, men ikke lenger enn til 18. Legger henne for kvelden ca 19.30. De dagene hun har sovet på ettermiddagen, står vi opp 08:) Men sover hun ikke så er det morgen 06-06.30.

Skrevet

Vi står opp 0530-0600 vi!

Pia har siste luren i tretiden, sover hun to lange lurer på dag så våkner hun kl 1530 og da sover hun ikke flere ganger før hun legger seg 1830.

Vi har prøvd å ha en lur i fire tiden for å drøye leggingen en times tid, men hun er alikavel stuptrøtt 1830 og vil legge seg da. Hun styrer dette veldig selv, og jeg er innstilt på å stå opp tidelig og da går det veldig greit. Nå er det jo lysere ute også, så det er ikke like tungt å våkne :)

Maria våkner ikke for pupp på natt, så hun våkner vel mye av at hun er sulten i fem tiden og er da såpass utkvilt at hun ikke vil sove mere.

Hun legger seg i vogna igjen i halv åtte tiden og sover to timer :)

Dette funker veldig bra for oss, og pappan står opp samtidig som oss da han ska på jobb. Mye bedre vekkerklokke likjepia enn den tutende alarmen sier han ;)

Skrevet

Sånn gikk det i natt/dag:

Som jeg skrev over her så hadde lillemor en siste dupp fra 17.30-18.00. Vi la henne for natta kl 20 og hun sov søtt kl 20.30.

Hun våknet for pupp i 4-tida i natt og sov deretter til kl 8. Hurra!!!!

Vi får se hvordan det blir i kveld. Håper, håper!!!

Skrevet

emilie er 7 mnd og siste duppen hennes er mellom 15-16.00

ikke seinere enn 16.00

hun legger seg 1.30 og står opp rundt 7.30

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...