Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi er bedt i bryllup 50 mil unna,i mannens hjemby. Babyen vil da være 8 mnd. Hun kjenner ikke svigers no særlig,og vi treffer dem sjeldent. De er kun her om de skal hjelpe svigersøster med ting(hun bor i samme by som oss),og sover bare hos oss,er ikke no særlig sammen med oss.

Spørsmålet mitt er da: Er det frekt av meg å ta med jenta i bryllupet? Føler meg ikke komfortabel med å lemne henne med besteforeldrene som hun knapt kjenner. Dessuten har jeg ikke lyst å være fra henne en hel dag heller,det tror jeg ikke at jeg takler. Det er ikke mine venner som gifter seg,men mannes,så om ikke jenta mi kan være med,så vil jeg ikke gå i det hele tatt.

Ville dere syntes det var upassende å ha henne med? Er vel en liten halvtime i kirka(går ut om hun lager bråk),deretter "fest" med koldtbord og kaker på et grendehus på ettermiddagen. Jeg tenkte at jeg trenger ikke være der hele festen,men noen timer,deretter kjøre "hjem."

Vil jo ikke være uhøflig,men dere skjønner sikkert dilemmaet...

Gjest Riga + snulla & vesla
Skrevet

Du kan jo spørre brudeparet om hva de synes om saken.

Skrevet

Jeg hadde hørt hva brudeparet syntes.

Skrevet

Ja,må jo selvsagt spørre. Ønsker dem ikke små barn der,så tar jeg selvagt ikke jenta med. Blir da værende hjemme,orker ikke kjøre 50 mil med vesla om jeg ikke går i bryllupet likevel. D får mannen gå alene. Uff,håper bare ikke dem føler at jeg er kravstor eller har primadonnanykker:-( Vet dem har tante/onkelunger som er brudepiker i bryllupet,så håper det går greit med smårollinger også!

HI

Skrevet

Ta med deg ungen.. selvfølgelig! Hvor skal du i bryllup?? :)

Skrevet

Bare spør dem :)

Vi hadde en 3 uker gammel baby i vårt bryllup, og det gikk smertefritt!

Er litt forskjell ja, men likevel.

Men jeg ville ikke sagt noe om at du ikke kan komme hvis dere ikke får lov å ha henne med, det kan bli litt mer press enn du ønsker.

Bare spør pent, og kanskje gi dem et par dager å tenke på det hvis de nøler litt?

Skrevet

Tusen takk:-)

Ja,jeg spør dem nå,så får de tenke på det.

Er bryllup på vestlandet:-)

Skrevet

Jeg synes det ikke er noe problem å ha med baby i bryllup. Hadde ikke gjort meg noen ting om noen av våre venner hadde tatt med seg baby i bryllupet. Baby er noe annet enn 2-3 åringer og oppover da. Kanskje ammer du fremdeles på den tida også?

Mulig jeg er laidback på dette, men jeg ser ikke problemet med at dere har med en 8 mnd gammel baby. Men spør for sikkerhets skyld, man vet jo aldri hva folk mener....

Skrevet

Enig med supermamma 123 ;-)

Skrevet

Ja, ring og spør brudeparet... Men om du ammer og styr fortsatt, så synes jeg nesten det er en selvfølge at man skal få ha med barna.

Skrevet

Nå blir sikkert jeg upopulær her, men jeg hadde ikke synes det var greit at noen hadde med seg en 8 mnd gammel baby i mitt bryllup (om jeg hadde hatt et, vi bare giftet oss uten bryllup) til middagen, greit i kirke og evt mottagelsen, men ikke under middagen og utover kvelden. Og jeg hadde hatet å bli spurt om det fordi jeg synes det er vanskelig å si nei og gjøre meg selv upopulær, så det hadde antagelig endt med at jeg hadde sagt ja og vært skikkelig sur over å bli spurt og gruet meg for at dagen kom til å bli noe annet enn jeg hadde sett for meg. Babyer er skjønne og jeg har 3 barn selv og ikke noe i mot at andre har med barn i sine bryllup dersom det er laget til for det, men slik type bryllup jeg evt ville hatt hadde ikke vært tilrettelagt for babyer/barn og da blir det noe annet. Om dere ikke har fått noe klarsignal på at det er greit å ha med babyen ville jeg latt være og heller ikke spurt.

Skrevet

når vi giftet oss var det mange barn og to spebarn med. det var kjempekoselig! :)

Skrevet

Men hvis man ber par som man vet har små barn, så er det jo vanlig at man ammer barnet. jeg hadde tatt det som en selvfølge at de tok med barnet.

Skrevet

Jeg synes absolutt ikke det er rart når noen tar med baby i bryllup. Har man barn så er det ikke alltid man bare kan plassere dem en annen plass og det vet de som inviterer. Har vært i flere bryllup og der har alltid vært barn. Men selfølgelig når festen begynner og det blir kveld (mange drikker alkohol) synes jeg det er litt upassende å ha barn springende rundt. En baby legger jo seg så det blir jo ditt ansvar å heller dra litt tidligere enn mannen din til hotelle eller hvor dere skal bo for natten. Kan jo ikke være noe problem det! vil du ha med barnet må du jo nesten gjøre det sånn:)

Ikke alltid kjekt å være så langt fra barnet, forstår deg godt=)

Skrevet

mente foressten ikke at det nødvendigvis er ditt ansvar å dra tidligere med barnet, men siden det er mannen din sine venner...

Skrevet

jeg hadde ikke syntes det hadde vært noe særlig hvis noen hadde tatt med en 8 mnd baby til mitt bryllup, hadde det vært et lite spedbarn hadde det vært ok, men ikke en så stor baby:) men hør med brudeparet, er nok store forskjeller på om folk syntes dette er greit eller ikke:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...