Babykilo Skrevet 17. mars 2008 #2 Skrevet 17. mars 2008 Har ikke prøvd selv, men mange får veldig store og langvarige blødninger av det.
Lykkepiller Skrevet 17. mars 2008 #3 Skrevet 17. mars 2008 Jeg hadde mensen i 10 dager hver måned, veldige mensensmerter og vondt ved samleie... I tillegg var den utrolig vond å få satt inn. (Hadde ikke fått barn på det tidspunktet). Prøvde spiral på nytt seks uker etter fødsel, da var det ikke vondt å sette den inn på grunn av at livmorhalsen fortsatt var myk etter fødselen. Denne gangen hadde jeg mensen i 14 dager hver måned så tok den fort ut igjen!
Anonym bruker Skrevet 17. mars 2008 #4 Skrevet 17. mars 2008 Jeg har vært superfornøyd med kobberspiral, men utrolig misfornøyd med hormonspiral. Tror dette er helt individuelt.
mimmi`80 - 07 & 09 Skrevet 17. mars 2008 #5 Skrevet 17. mars 2008 Det er anbefalt at en ikke setter inn spiral før etter du har født. Jeg fikk min satt inn hos gynokolog, etter mislykket innsetning hos fastlege. Var trangt sa han. Hos gynokologen gjorde det ikke vondt i det hele tatt å få satt den inn. hadde normal mens (må sies at jeg ikke var storbløder før jeg fgikk satt den inn da med ca 3-4 dgr mens) men stort sett småblødninger i 3 mnd etter insetning. Hadde litt mens smerte lign vondter en time eller to etter innsetting. Etter det har det ikke gjort vondt i det hele tatt og jeg har mens ca 5-7 dgr en gang pr mnd. Er kjempefornøyd. Dette er nok individuelt !!!
Busy Bee Skrevet 17. mars 2008 #6 Skrevet 17. mars 2008 For den som ikke ønsker å putte mer hormoner inn i kroppen enn nødvendig, kan jo kobberspiral være lurt. Jeg har fått mye bivirkninger av hormonelle prevensjonsmidler. Har hatt kobberspiral i over ett år nå, og er veldig fornøyd. Gjorde slett ikke vondt å sette inn. Hadde store menssmerter før, men nå merker jeg det knapt. Blør litt mer enn før, men ikke så mye at det er plagsomt. Så jeg vil absolutt anbefale kobberspiral!
Anonym bruker Skrevet 19. mars 2008 #7 Skrevet 19. mars 2008 Jeg fikk utrolige menssmerter og blødde konstant i 10 uker etter jeg satte den inn, senere lenger og kraftige blødninger ved menstrasjon, og kramper så jeg spydde.. Bytta til hormonspiral, og det funka mye bedre på meg!
Mammasin Skrevet 19. mars 2008 #8 Skrevet 19. mars 2008 Hei mine erfaringer: - Lengre og kraftigere blødninger(2 dager med veldig lite..3 dager med ekstremt mye (skifte ob hver 2 time)) - Sterke mensen smerter ved eggeløsning og under mens. Avhengig av Ibux. Smertene er som de første riene. - Jeg synes jeg har mindre lyst på sex...men vet ikke om dette kan stemme er jo ingen hormoner her.. Allikevel synes jeg at alle de bivirkningen jeg fikk med hormon-prevansjon var værre. Gleder meg til å fjerne den alliikevel:-) Verdt å prøve vil jeg si! Forresten var det bare ubehagelig, ikke vondt å sette den inn for meg.
Gjest Skrevet 20. mars 2008 #9 Skrevet 20. mars 2008 Jeg hadde så lange og kraftige blødninger at jeg måtte ta ut spiralen igjen. Det var visst en ganske vanlig bivirkning.
oui-oui Skrevet 21. mars 2008 #10 Skrevet 21. mars 2008 Selv etter å ha født synes jeg det var så vondt å sette inn kobberspiral at jeg heller føder en gang til enn å sette inn spiral igjen. Kommer til å be om bedøvelse når den skal ut igjen! Og før dere hyler ut at jeg er ei pingle så må jeg få legge til at jeg har født uten epidural og syntes det var helt OK...
Sanna5*m gutt og jente* Skrevet 22. mars 2008 #11 Skrevet 22. mars 2008 Satt den inn hos gynekolog- merket ingenting. Men blør ganske mye mer og litt lenger enn før. Men det er lenger imellom og. Temmelig fornøyd, men liker ikke å blø mer da....
MorLykkelig Skrevet 23. mars 2008 #12 Skrevet 23. mars 2008 Har ikke hatt kobberspiral før. Men legen min anbefalte meg å ikke sette inn en, pga at jeg blør mye ved mens som det er. Er visst veldig vanlig at man begynner å blø mer, og i mitt tilfelle sliter jeg nok som det er.
nickoline og supermann Skrevet 23. mars 2008 #13 Skrevet 23. mars 2008 Blødde vanvittig mye. måtte ta den ut etter bare noen dager.....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå