Gå til innhold

Hvorfor gidder noen folk å være dagmamma

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når de tjener 3-4 tusen kroner i månden?? Hvorfor da ikke ta seg en jobb som assistent i barnehage feks? Da tjener man vel 16000 eller noe sånt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fordi de kan vare sammen med barnet/barna sine samtidig og fordi barna da faar noen aa leke med paa samme alder.

Skrevet

Jo det skal jeg svare på! Jeg er selv dagmamma. Har selv tre barn. Synes det er ok å være hjemme sammen med minstemann slik at han slipper barnehage hver dag. Mellomste er i barnehage tre dager i uka og eldste kommer rett hjem fra skolen. Jeg har unger som vet at mamma alltid er der for dem. Jeg vil ikke at andre skal ta seg av oppdragelsen av mine små. Jeg synes faktisk at det er hårreisende at unger skal være i feks barnehage fra tidlig til sent hver dag. Men jeg kritiserer ikke foreldre som velger dette. Det er et valg som hver enkelt må ta. Jeg har valgt dette. Jeg stortrives sammen med unger hver dag. Vi har det kjempefint om dagen. Vi slipper stress om morgenen og ettermiddagen. Jeg får gjort en del husarbeid på dagtid så ungene mine har en mamma som har tid til dem resten av dagen. Økonomisk sett har vi det egentlig bra. Hadde jeg vært i full jobb måtte jeg ha hatt to unger i barnehage og en på SFO. Pluss at jeg har mistet kontantstøtten. Jeg hadde faktisk hatt mindre igjen hver mnd da. Så for meg er det helt naturlig å være dagmamma så lenge ungene mine er små og trenger en forelder som er der for dem. Og som sagt dette er mitt liv og mitt valg.

Skrevet

Fordi de trivs med å gå hjemme.

Fordi de hjelper venner/bekjente/familie.

Fordi de vil passe 1-3 barn - og ikke 20stk.

Fordi de har egne småbarn - og ingen barnehagplass til dem.

Fordi de ikke trenger 16 000,-.

Fordi det ikke finnes ledig jobb som bhg-assistent.

Fordi de ønsker å legge opp sine egne dager.

Fordi de ikke vil jobbe fulltid eller deltid.

Fordi de mener de kan tilby barna et bedre tilbud enn det den lokale bhg kan.

Fordi de jobbe mye i helgene ellers.

Himmel og hav......mye man skal lure på.....

Tror nok de aller fleste klarer å legge opp sin egen privatøkonomi, uten hjelp av noen som ikke forstår hvorfor man GIDDER å være dagmamma.

Skrevet

jeg er ikke dagmamma, men når jeg jobber i bhg har jeg ikke 16 000 i mnd, men 12000... så det så..

så om man har 2 barn som man er dagmamma for, får 4000 pr barn i mnd, +kontantstøtte på over 3000, ja, så får man like mye penger for å gå hjemme med barnet sitt som å jobbe 8 timer hver dag. har man barnet i bhg noe man må om man skal jobbe fullt, så mister man kontantstøtten på 3000 og må ut med kanksje 2000 i bhgutgifter.. da er man jo i minus om man jobber da..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...