Trym og Brages mamma Skrevet 17. mars 2008 #1 Del Skrevet 17. mars 2008 Forbaska møkkaNAV!!!! Har vært 50%sykm siden nov-07 pga bekkenløsning. Har termin 27.april og beg på perm 6.april. Har ennå ikke levert søkn om foreldrepenger fordi jeg har venta på tall fra tariffavtale på jobben pga lønnsøkning. Og når jeg fikk vite den nye lønna mi, så tok jeg kontakt med Nav. Og der fikk jeg meg "et slag i trynet". For der sa de til meg at så lenge jeg har vært sykmeldt så gjelder det grunnlaget de fikk da også som grunnlag for foreldrepenger, og at jeg ikke får med meg lønnsøkningen til foreldrepengene. Mao, jeg taper økningen på nesten kr 30000 i året! (det er mye penger for meg det!!!) fordi jeg har vært sykmeldt. Jeg ringte dem idag igjen for å høre om hvor lenge jeg evt måtte ha vært 100%friskmeldt igjen for å få med lønnsøkninga i grunnlag, og da hadde de ikke noen "frist", bare at jeg måtte være fullt tilbake ijobb. Frister NESTEN å ringe legen å bli friskmeldt, men vet ikke om jeg orker. Bekken verker etter bare 4 timer på jobb, fysiobeh bare holder i sjakk, gjør ting hverken bedre eller verre, og jeg bare vet at etter kun 1 full dag på jobb, så er jeg helt knekt og ferdig. Jeg har kontorjobb, riktignok med heve-/senkepult så jeg kan variere arbeidsstilling, men nå kan jeg ikke stå for lenge av gangen heller, pga vann i kroppen som fører til hevelser i beina, blir sliten i ankler og korsrygg pga tyngda fra barnet og magen. Aaaargghhh!!! Jeg ble så forbanna pga da, så jeg måtte bare få ut litt gørr!!! Er det noen andre her som har samme problem? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/137170645-sykepenger-l%C3%B8nns%C3%B8kning-og-foreldrepenger/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
cello Skrevet 19. april 2008 #2 Del Skrevet 19. april 2008 hei jeg lurte på dette selv,jeg har termin 9 sept.har vært sykemeldt siden slutten av feb.pga bekkenløsning.klarer ikke og gå tilbake på jobb igjen.jobber som renholder.går nå på svangerskapspenger.jeg fikk også lønnsøkning i april.så jeg håper på at når jeg sender inn søknaden i juni om permisjon,at jeg får med meg den lønnøkninga.jeg har ikke snakka med nav enda,men blir litt bekymra når jeg hører dette.hva tror du.klem Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/137170645-sykepenger-l%C3%B8nns%C3%B8kning-og-foreldrepenger/#findComment-137510014 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå