Anonym bruker Skrevet 17. mars 2008 #1 Skrevet 17. mars 2008 har en liten en på 3,5 mnd å tenkte han skulle sove borte til helga... er dette for tidlig? hørt av mange "han vet at mamman ikke er der, du burde ikke nå" "altfor tidlig" ol.
Happy_girl med MiniMonster! Skrevet 17. mars 2008 #2 Skrevet 17. mars 2008 Det er bare tull. Lillemor sov borte i helga (hu blir 4 mnd på torsdag), og det gikk så fint at! Da vi kom for å hente henne dagen etter var det ingen tvil om at hu kjente oss igjen iallefall. Hu kavet med armene og fotene, smilte og laga masse lyd da hu så meg igjen. Kika litt mot pappaen sin (han jobber myyyye for tia), før hun fikk et "det er pappa'n min"-blikk, og så smilte hu og lo til han også. Tror du trygt kan la barnet overnatte borte i helga jeg iallefall.
Anonym bruker Skrevet 17. mars 2008 #3 Skrevet 17. mars 2008 Det går sikkert heeelt fint :-) Tror gutten min sov borte da han var ca 3,5 mnd. Han overnattet da hos farmoren sin. Det er sikkert kjempe koselig for de som skal passe babyen din å få ha han på overnatting, og få lov til å være fe.eks. "tante på heltid" eller "farmor på heltid". Et tips kan jo være å ha noe som lukter deg i senga til babyen på natta sånn at de føler seg trygge. En t-skjorte e.l. som du har sovet i. Jeg kan legge til at gutten vår bodde en hel uke hos besteforeldrene sine da han var 8 måneder gammel. Mannen min og jeg reiste på kjæresteferie til utlandet. Da vi kom hjem smilte gutten vår fra øre til øre og kjente oss igjen med en eneste gang. Synes det er koselig at de kan få litt tid til å knytte seg til andre viktige personer i livet deres også, ikke kun mor og far. På den måten tror jeg de blir trygge og sosiale personer, trygge på seg selv og på andre :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå