lilleAdrian 08`+ 1 i magen Skrevet 17. mars 2008 #1 Skrevet 17. mars 2008 guttn vår kom 25 januar 08 og jeg var da i uke 28+1... han var 717 gram ,35 cm og 24,6 rundt hodet.pga. morkakesvikt/dårlig gjennomstrømming i navelstrengen. noen som vill dele erfaringer som har vært eller er i samme situasjon? Han har hatt 2 kraftige infeksjoner..... er litt ødemetøs nå og da så må ha litt vanndrivende innimellom. hadde noen syster attmed hjernen men disse har nå nesten trukket seg tilbake. har vært mye opp og ned denne tiden. så nå håper jeg d går fremmover så vi kan reise hjem i slutten av april.
Anonym bruker Skrevet 17. mars 2008 #2 Skrevet 17. mars 2008 vår lille jente kom 25 januar 2007 og er født i uke 27,0. Hun var da 691 gram, 33cm lang og 24cm rundt hodet. Hun måtte tas med keisersnitt grunnet dårlig gjennomstrømning i navlestrengen. Vi var på ullevål frem til 24 april, da var hun endelig klar for å komme hjem. Det var lange dager, uker og måneder med opp og nedturer. Linnea hadde også cyster på hjernen men også her trakk de seg sammen og vi merker ingenting til dem nå, hun hadde også en hjerneblødning som uroet oss en del men legger ikke merke til noe galt med henne så vi regner med at det har gått bra. Hun er i dag en blid og fornøyd jente på over 9 kilo.
Lilly:) Skrevet 18. mars 2008 #3 Skrevet 18. mars 2008 Min gutt ble født 10 oktober og kom til verden i uke 27-2. Han var 585g og 29cm lang. Ble tatt med keisersnitt pga tilnærmet ingen gjennomstrømmning i navlestrengen! Vi var på Riksen i tre uker før vi ble overflyttet til lokalsykehuset vårt og der var vi i to måneder. Han hadde cpap i 6 uker og oksygen i 10 uker, ellers ganske frisk og rask! ble operert for lyskebrokk i januar, men det er en ukomplisert operasjon! Var en lang tid på sykehus, men har vært heldig som har en frisk og rask gutt! Er ganske urolig og sover i perioder minimalt, men det er det jo mange normaltfødte babyer som gjør åsså! Nå er han snart 4 kg og 52cm:) Lykke til!
giggsi Skrevet 18. mars 2008 #4 Skrevet 18. mars 2008 Jenta mi kom til verden ved hastekeisersnitt 091007.Hun var da 29cm og veide 630 gr.Nå er hun 51 cm og 4,2kg.Hun pustet selv da hun kom til verden og har ikke trengt hjelp til dette. Vi var på sykehuset i 11 uker.Håper det går like bra fremover,er jo litt redd for hva som kan dukke opp.Var i uke 27 da hun ble født.Jeg hadde sv.forgiftning.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå