Gå til innhold

Hvor mye melk har du når du pumper deg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg ble litt inspirert av en tråd her i sted og lurer litt på hvor mye melk dere har når dere pumper et bryst? Jeg vet ikke hva som er "normalen" men hadde jo vært litt artig å høre hvor mye dere har..selv er tulla her 12 uker og jeg har gjerne greit 100 ml i en pupp om dagen, går ned til rundt 60 på kveldtid..

Dette er ikke en tråd hvor jeg prøver å "disse" folk med lite melk, så absolutt men hadde vært artig å sammenligne med andre :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gutten min er 6 uker gammel, og jeg pumpet meg netopp og fylte flaske med 125 ml..kunne fått ut mer, men var ikke plass.. Pumpet i går kveld også, fikk 100 ml da..

Skrevet

Gutten min er også 6 uker:) Husker deg fra BiM tuttemor, må ha fått veeldig likt vi da =)

Tilbake til pumping, hvis jeg ikke har ammet på ca 3-4 timer, pumper jeg ut ca 180-200 ml på en pupp..

Så heldigvis tømmer lillegutt den andre ;)

Gjest Riga + snulla & vesla
Skrevet

Jeg får ikke til å pumpe, men jeg har håndmelka litt. Men det blei bare 50 ml på en halvtime så ikke noe særlig (det var da jeg ikke hadde amma på 3-5 timer). Men da jeg ikke hadde amma på et døgn da fikk jeg ut betydelig mer, men husker ikke esakt.

Gjest Riga + snulla & vesla
Skrevet

Og da er det snakk om begge pupper til sammen.

Skrevet

Jeg har en liten på 3 uker, og jeg får ut maks 70 ml tilsammen....

og da er det 3-5 timer siden jeg ammet sist.

Noen som vet om det kan øke etterhvert? Ser jo at det er ganske lite i forhold til der andre!

Skrevet

Har ei jente på 3mnd, og jeg får ikke ut noe som helst jeg.

Hvis det er 5-6 timer siden jeg ammet får jeg kaaanskje ut 50ml hvis jeg er heldig. Men jeg har mye melk.

Så selv om man ikke får pumpet ut så mye så kan man ha mye melk. Sugeevnen til de små er myyye bedre enn pumpa :)

Skrevet

På morgenen: 150-300 ml i hver pupp. Alt etter når jeg ammet sist. Men jeg har generelt mye melk hele tiden. Spruter så at vi SØLER MYE!

Skrevet

Har maskin som jeg bruker i ca 6 min å da får jeg ut 100-120 ml. 11 uker. Litt opp og ned hvor ofte han spiser og hvor mye så har bar målt etter det lille jeg har i frysreren.

Skrevet

Kjenner jeg får prestasjonsangst og blir kjempelei meg.... :(

Skrevet

Herregud, så heldige de fleste her er!

Jeg har slitt med lite melk hele tiden, begynte å pumpe på kvelden da mini var ca 2 mnd og da fikk jeg ut omtrent 50 ml tilsammen.

Nå er han 5,5 mnd, og nå får jeg ut omtrent 80-100 ml tilsammen hver kveld. Får jeg ut 100 ml 4-5 timer etter siste amming syns jeg at jeg er skikkelig heldig! :-/

Skrevet

får ut mellom 200-250 ml tilsammen på begge.

har hatt masse melk begge gangene..med første jenten fikk eg ut like mye på en pupp, d va slitsomt. hadde jo konstant spreng.

Mye bedre denne gangen;)

Skrevet

Til de som blir lei seg og får prestasjonsangst: Hvor mye du klarer å pumpe ut er ikke nødvendigvis noen indikasjon på hvor mye melk du har! Har aldri klart særlig mer enn 100 ml tilsammen, da har jeg pumpet lenge og massert og håndmelket samtidig. Det er søren ikke lett å operere disse pumpene (har bare prøvd håndpumpe), og hos mange kommer ikke utdrivingrefleksen når man pumper fordi det ikke er i nærheten av å etterligne en baby som suger. Likevel har jeg jo hatt masse melk, og fullammet i nærmere 7 måneder. Selv når puppene har vært små og slunkne har det kommet masse når snuppa har spist. Så ikke mist helt motet...

Skrevet

Husk at babyen suger mye bedre enn man klarer å pumpe.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...