Anonym bruker Skrevet 17. mars 2008 #1 Skrevet 17. mars 2008 Synes Owen er så tøft!! Vet det ikke er så norskt, men gjør det noe i dag egentlig? Er jo ikke sånn at man skiller seg ut med ett ikke typisk norskt navn lenger? Vil så gjerne bruke det men er så usikker.....
Saltlakris Skrevet 17. mars 2008 #2 Skrevet 17. mars 2008 Jeg syntes dette var veldig fint jeg Ellers så er f.eks Liam et navn i samme katogori som jeg liker godt.
Vannmann35 Skrevet 17. mars 2008 #3 Skrevet 17. mars 2008 Owen Wilson ja :-) Vel, jeg synes navnet er tungt å uttale på på norsk og ville nok heller gått for Ove eller Even.
eirin:) Skrevet 17. mars 2008 #4 Skrevet 17. mars 2008 Owen, kjempekult navn. Kjenner en gutt som heter Tristan, utales jo helt anderledes enn på engelsk- men kjempetøfft syns jeg!
Anonym bruker Skrevet 17. mars 2008 #5 Skrevet 17. mars 2008 Beklager men synes Owen og Liam er harrynavn i samme kategori som Patrick, Kenneth, Tommy og Kevin.
Anonym bruker Skrevet 17. mars 2008 #6 Skrevet 17. mars 2008 Takk for tilbakemeldinger:) Blir ikke Even eller Ove liker ikke de navnene spesielt godt, blir enten eller ikke et navn som ligner. Fortsatt usikker, men blir nok Owen Nikolai:) HI
Anonym bruker Skrevet 17. mars 2008 #7 Skrevet 17. mars 2008 Owen er drit kult! Ja til mer farverike navn! Owen er ikek harry i det heletatt forhold til Ronny & Børge
Anonym bruker Skrevet 17. mars 2008 #8 Skrevet 17. mars 2008 Uttalen blir nok Åvven på norsk og det er ikke fint..
Anonym bruker Skrevet 17. mars 2008 #9 Skrevet 17. mars 2008 Ja det blir da utalt åven på engelsk også...
Anonym bruker Skrevet 17. mars 2008 #10 Skrevet 17. mars 2008 Det er en rundere uttale på engelsk, i norge får du ikke den dessverre.
Anonym bruker Skrevet 17. mars 2008 #11 Skrevet 17. mars 2008 Jeg tror ikke uttalen vil bli et problem her i landet. Hvis navnet skal uttales på samme måte som på engelsk, så er det et tøft navn, og ikke vanskelig å si! Ikke et navn jeg ville valgt selv, men alle har ulik smak. Jeg ser det er mange som er imot unorske navn, men alle kan ikke hete Arne, Ola og Kåre. Personlig foretrekker jeg navn som er mer vanlig i norge, men jeg syns ikke det er noe i veien med Owen. Og Kevin, Patrik, Ronny, Kenneth, Liam o.l. er det heller ikke noe galt med. Det er navn som er helt vanlig i Norge nå, og de kunne like så godt vært norske, for det er ingenting utpreget engelsk/amerikansk over de navnene. Ville vært litt værre med Chad, Brighton, Zach, Bradley, Cruz, Geofrey, Bruce ol. De er mer utpreget amerikansk og vil bli rart på norsk... Man trenger ikke "overdrive", men trenger ikke være så trangsynt heller, det finnes en mellomting ;-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå