Gå til innhold

acta gravo vs maxi cosi bilsete (samme som 3tri.)

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Vi har begge deler. En i hver bil.Aldri mer Acta Graco for vår del! Det måtte kasseres etter 4 mnd. Han satt da helt rett opp og ned, samt at selene var alt for korte. Maci cosi er helt topp, det bruker vi endao g vil nok ha det til han er 9 mnd i allefall. Mye bedre sittestilling:-)

Tror kanskje dette er det store spørsmålet om dagen;) Hehe. Er 3 linken jeg ser om dette. Skrev et langt svar på 3.tri for de som vil se en del ulikheter påpekt. Erfaring derimot kan jeg ikke si noe om foreløpig. Men ingen av de jeg har snakket med har vært misfornøyde? Merkelig at det er så ulikt...

Annonse

Sjekk om det er kompatibelt med vognen du skal ha -vanvittig kjekt å kunne klikke setet rett på understellet!

Maxi Cosi er nok kompatibelt med de fleste, men mener akta g og funker på endel. F.eks. er finnes det adapter til begge setene som passer bugaboo, mens eks. mutsy og quinny kun matcher maxi cosi.

Vi har et akta graco logico s sete. Er veldig fornøyd med det setet, og det er "mye for pengene" med base og alt til. Setet har en suveren sidebeskyttelse, og barnet hviler godt i setet (blir ikke for sittende). Gir god støtte til babyen med det avtagbare nyfødtinnlegget. Setet har også en super kalesje som skjermer godt.

Minus ved setet er at det etterhvert blir for kort i ryggen, det smalner jo mot toppen, slik at noen barn vil vokse litt tidligere fra setet enn andre. Synes også selene kunne vært lengere, dette vil kanskje merkes mest om du får babyen på høsten, for etterhvert vil det jo bli behov for vinterdresser, og det gjør det jo fort trangt. Vår baby ble født i august, og vi måtte bytte sete da han var fem måneder. Andre, ser du, har kunnet bruke setet mye lengere :) Vi bytta da til cosmic comfort fra acta graco, som også er et supert sete. Vi kommer til å beholde logico setet til våre neste barn også, kort og godt pga. at det er en kvalitetsbilstol.

Du kan kjøpe en egen trille som passer logico s. Den er også produsert av akta graco, og heter mirage. Dette kalles travel system. Vogna er lett og fin, og rimelig, ca. en 1000-lapp. Denne kan du hekte bilstolen på, og ta med på shopping uten å forstyrre barnet. Vogna kan brukes som reisetrille/shoppevogn til barnet er rundt 3 år.

Må si noen ord om maxi cosi setet også. Eneste minus med dette setet er at det er dyrt, spesielt om man skal ha base i tillegg. Ellers er det best i en norsk test (logico var ikke med i testen, så de ble ikke sammenlignet). Den passer til mange vogner, og jeg vil tro den kan brukes lengere, i og med at den ikke smalner så til i toppen.

Jeg vil absolutt anbefale deg en bilstol med base, det gjør transport av babyen så mye enklere. Du slipper å styre med sikkerhetsseler hver gang. Superlett å bare klikke setet inn og ut :)

Lykke til med valg av stol!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...