Gøril (210406) Skrevet 17. mars 2008 #1 Skrevet 17. mars 2008 Snuppa har utviklet kraftig hoste i løpet av natten/dag.. gode råd tas imot med takk. Jeg har prøvd å gi henne Efedrin uten at det hjelper noe... Hun er straks 2 år
Sjokoladekaka Skrevet 17. mars 2008 #2 Skrevet 17. mars 2008 Paracet:) Men er det slimhoste, bør du ikkje berre dempe den sånn uten videre. For då er det jo slim som skal opp og dempar du hosterefleksen, får ikkje ungen slimet opp. Det kan føre til i verste fall lungebetennelse.... Ring i såfall legen og få noke som løyser slimet godt:)
Gøril (210406) Skrevet 17. mars 2008 Forfatter #3 Skrevet 17. mars 2008 Tusen takk. Da skal jeg heller prøve paracet i kveld før leggetid.. Hun får ikke mer Efedrin da det ikke hjalp noe. Jeg er bare redd for at hun skal få et anfall med falsk krupp. Hun har hatt det 2 ganger tidligere. Dessuten er det kjedelig å se henne hoste til hun kaster opp. Vært til lege tidlere enn gang når hun hadde det slik og da fikk vi beskjed å gå hjem og være hjemme med tuppa og gi henne vann.. thats it liksom, så jeg avventer med lege
Sjokoladekaka Skrevet 17. mars 2008 #4 Skrevet 17. mars 2008 Ja, ein ting er å hoste på dagtid, men om natta er det grusomt og ofte meir. Då hjelp det godt med Paracet:) Det gjev eg ungane også om natta, når dei hostar. For då får dei kvile godt, og god søvn er viktig:)
Tipp topp Skrevet 17. mars 2008 #5 Skrevet 17. mars 2008 Smør menthulatum salve under føttene (kjøpes på apotek). Høres veldig rart ut, men det funker faktisk.
Lykke X 4 Skrevet 17. mars 2008 #6 Skrevet 17. mars 2008 Et varmt klede mot brystet og halsen, rett mot huden. Gjerne av ull. La barnet drikke godt.
Mamma+2 Skrevet 17. mars 2008 #7 Skrevet 17. mars 2008 Slitsom med kraftig hoste...har hatt en runde med det her også!! Sønnen min kastet opp av hosten...men tenkte at det var da nesten "bra" da får han iallefall opp det som evt måtte være av slim- men virket som det var mest tørrhoste her. Her la jeg han høyt med hode...innstallerte meg med kaldt vann- det lindrer litt for halsen og Respi Clear hostesaften som man får på helsekost- det er faktisk den eneste som har fungert her av hostesaft type uten resept. Ellers har vi måttet bruke Cosylan av lege...den har fungert...men den blir man jo "dopa" av føler eg. Håper det roer seg raskt..slitsom for liten og stor det der.
Gøril (210406) Skrevet 17. mars 2008 Forfatter #8 Skrevet 17. mars 2008 Tusen takk for mange fine svar! Jeg skal absolutt prøve rådene deres til jeg finner noe som hjelper..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå