Anonym bruker Skrevet 17. mars 2008 #1 Skrevet 17. mars 2008 -hvilken jordmor/ jordmødre hadde dere -og hva synes dere om oppholdet?
~sjiraff~ Skrevet 17. mars 2008 #2 Skrevet 17. mars 2008 Fødte førstemann på Ahus, husker ikke hav jordmora het men det var en eldre koselig dame. Syntes det var pyton å være på sykehuset etter fødselen. Har nå født på Ullevål og det er som å komme til himmelen ) Enorm forskjell både på personale og komfort.
line_n & sara Skrevet 17. mars 2008 #3 Skrevet 17. mars 2008 har ikke født der, og ville ikke gjort det, heller! av en eneste grunn...lystgass!!!! (de har det ikke!!!)
Anonym bruker Skrevet 17. mars 2008 #4 Skrevet 17. mars 2008 Jordmor Siri + alle andre på føden og kvinneklinikken var veldig hyggelige. Mer stress på barsel.
Anonym bruker Skrevet 17. mars 2008 #5 Skrevet 17. mars 2008 Har født der to ganger. Tror ikke det er lov å skrive navn på helsepersonell her, så det gjør jeg ikke. Men jeg kan si at jeg var fornøyd med de tre jeg hadde å gjøre med. Flotte damer alle tre! Glemmer aldri det hun ene sa da fødselen var over og jeg var ferdig sydd: Jeg elsker jobben min! Hun sa forøvrig at hun hadde tatt i mot 3500 barn... Oppholdet var greit begge ganger. Hadde selvfølgelig vært bra med enerom, men det er jo gjerne ikke mange timene/dagene man er der etterpå. For min del var det helt greit, men godt å komme hjem.
Anonym bruker Skrevet 17. mars 2008 #7 Skrevet 17. mars 2008 Må bare kommentere dette: "har ikke født der, og ville ikke gjort det, heller! av en eneste grunn...lystgass!!!! (de har det ikke!!!)" Det stemmer at de ikke har lystgass, det er pga dårlig ventilasjon. Men når det er sagt, de har alle andre former for smertestillende og jeg har opplevd at de er veldig lydhøre for den fødendes ønsker og behov. Jeg fikk akkupunktur, petidin, varmeomslag og til slutt epidural med min siste. Følte absolutt at jeg ble ivaretatt. Lystgass har jeg hørt mye negativt om, tror ikke jeg ville valgt fødested ut fra det... Det viktigste for meg da jeg skulle velge fødested, var følelsen av å være i "de beste hender", at jeg var trygg og at de ansatte behandlet meg med respekt og omsorg. Alt dette fikk jeg på Ahus!
Anonym bruker Skrevet 17. mars 2008 #8 Skrevet 17. mars 2008 Hvis det er lov å skrive fornavn, så ok. Første fødsel: Tine og Trine Andre fødsel: Inger-Lise
Anonym bruker Skrevet 17. mars 2008 #9 Skrevet 17. mars 2008 Hmm.. Inger-Lise hørtes kjent ut, er hun en eldre litt liten dame som er hyggelig med kanskje litt "rar"?
~sjiraff~ Skrevet 17. mars 2008 #10 Skrevet 17. mars 2008 Hehe... ja lystgass er nå oppskrytt spør du meg... Men man har sikkert forskjellig virkning og glede av forskjellige former for smertestillende.
Anonym bruker Skrevet 17. mars 2008 #11 Skrevet 17. mars 2008 Ja, er vel i kategorien eldre. Hyggelig, men ikke rar synes jeg. Veldig søt og grei, samtidig som hun var flink til å gi meg tydelige instruksjoner underveis. En flott dame!
SkjønnesteLinus i verden:-) Skrevet 17. mars 2008 #12 Skrevet 17. mars 2008 Jeg hadde fire (!) forskjellige jordmødre pluss en jordmorstudent. Og fødsel tok ikke uvanlig lang tid, altså. Den siste jordmoren som tok imot het Nina Carlsen og var kjempesnill. Ellers så synes jeg ikke noe særlig om oppholdet, fikk ikke akkurat hjelpen jeg hadde behov for og følte meg veldig alene. Reiste derfor hjem etter bare to døgn. Men jeg har hørt mye positivt fra andre, så jeg var kanskje bare uheldig?!
Gullfiskkammerat og Iselin Skrevet 17. mars 2008 #13 Skrevet 17. mars 2008 Jeg fødte på Ahus og hadde også Nina som jordmor. Var kjempefornøyd med henne. (var også en student og en barnepleier der, men husker ikke navnet på de.) Var fornøyd med opphold og de som jobbet der.
Bie&babylove:-) Skrevet 17. mars 2008 #14 Skrevet 17. mars 2008 hadde planlagt keisersnitt på ahus, jordmor som var med het Elisabeth. Veldig fornøyd med ks og sånn, men barseloppholdet kunne jeg virkelig vært for uten!!!! MAkan til lite hjelpsomme barselpleiere og barnepleiere har jeg ikke vært borti.... null hjelp med amming, overlatt til meg selv så jeg dro hjem etter 2 dager! Urenselig og rett og slett skikkelig ekkelt var det der! håper virkelig nye ahus blir bedre, hvis ikke blir det et annet sykehus på meg neste gang!
Anonym bruker Skrevet 17. mars 2008 #15 Skrevet 17. mars 2008 Som pasient har man lov å skrive fornavn OG etternavnet på både leger og annet personell man har blitt behandlet av .........Man har jo ikke skrevet under på noen form for taushetsplikt når man er pasient! Man har som pasient også lov å snakke om andre pasienter! En person med "vanlig folkevett" og respekt for andre mennesker, vet da hva man kan/bør og ikke kan/bør si om det de har fått greie på (gjennom å ha pratet med en annen pasient selv eller overhørt noe som kan være uunngåelig på sykehus i rom med andre) om andre medpasienter.... Som pasient har man INGEN taushetsplikt og kan ikke straffes eller holdes til ansvar om man "sladrer" på noen.
Anonym bruker Skrevet 17. mars 2008 #16 Skrevet 17. mars 2008 Hehe, må le av dere som tror at dere har taushetsplikt overfor leger og annet helsepersonell som dere blir behandlet av........BÅDE for og etternavnet til leger, jordmødre og annet helsepersonell er lov og oppgi av pasienter.
Anonym bruker Skrevet 17. mars 2008 #17 Skrevet 17. mars 2008 uff håpet at det skulle være mer renslig på ahus. for det var definitivtikke så renslig på ullevåll. Ei som blødde veldig mye når ho skulle dusje første gang etter fødsel, det kom så mye blod at ho måtte få hjelp til å komme seg tilbake i senga og leger ble tilkaldt, måtte få blod også videre. (stakkars sytnes synd på ho ja.) Slike ting er greit men jordmødrene passet ikke på at badet ble vasket nei. 3 timer etterpå måtte en av de andre mødrene der gå å be om at de fikk noen til å komme å vaske allt blodet. Vi kunne jo ikke bruke det badet som var fullt av blod...........
Anonym bruker Skrevet 17. mars 2008 #18 Skrevet 17. mars 2008 Det står ikke noe sted i lovverket at du ikke har lov å nevne navn på sykehus personell, så lenge det du skriver ikke virker støtende og det er et angrep på persolig integritet.... Hadde det vært ulovlig å nevne navn hadde politikere og andre kjente i samfunnet sluppet rimelig billig unna.... Ahus suger... Jeg og andre som lå der fikk mostridende beskjeder ettersom hvem vi snakket med. En sa at man ikke skulle vekke babyen når de sov for lenge. En annen sa man måtte vekke babyen hvis de sov for lenge. En nektet å gi meg nesespray for det brukte de ikke lenger. Nestemann kom med nesepray når jeg spurte. Ungen min sultet uten at noen oppdaget det. Jeg prøvde å si fra at ungen var slapp, men det hørte ingen på... helt til han hadde sovet to dager i trekk og gått ned 500 gram!!! Søppelavdeling...aldri mer!!
Gjest Skrevet 17. mars 2008 #19 Skrevet 17. mars 2008 Jordmor Kari tok i mot jenta mi. Superfornøyd med Ahus- både menneskene, fødselen og barselavd.
Anonym bruker Skrevet 17. mars 2008 #20 Skrevet 17. mars 2008 Det er helt vanlig nettikette (skikk og bruk på internett) på internettforum som dette å ikke oppgi navn eller andre personopplysninger. Det er jo temmelig uskyldig hvis man nevner fornavnet til en jordmor man var fornøyd med, men det kan jo fort utarte seg med negativ omtale av personer, og det er IKKE greit. Jeg var fornøyd med Ahus jeg, og gleder meg til å føde på helt ny føde- og barselavdeling neste gang.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå