Gå til innhold

Stemmer det at ADHDbarn roer seg med alderen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvilke erfaringer sitter dere foreldre til barn med adhd med i forhold til dette? Min sønn er under utredning, jeg har i alle år hatt sterke mistanker om ADHD, men er nå begynt å tvile siden jeg synes at han er blitt roligere, mindre irritabel og mindre kranglete. (dette har strukket seg ca over det siste halve året) Han er 12 år.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det som er sagt, er at når dei nærmar seg tenåra og puberteten, går uroa ofte "innover". Det du då kan sjå er f eks risting på ein fot, fikling med ein ting i handa..... I staden for den farten det var i heile kroppen før. Men det er også vanlig å begynne å tvile på det du har sett, når ein er igang med utredning:)

Men dette er jo veldig individuelt, min er ikkje så veldig mykje roligare enn før, berre litt anleis på ein måte. Mens andre igjen kan på utsida sjå ut til å ha blitt "friske":)

Skrevet

ja å nei.Mye tanker og rastløshet,og depresjon lett irritabillitet.Viktig og ta vare på seg selv og di som har adhd.Er tungt!!

Skrevet

Det er veldig individuelt, på lik linje med at ingen med ADHD er like!

Noen "vokser det av seg" på en måte, noen blir litt rologere, noen får andre problemer, og noen forblir som før...

Det finnes ingen fasitsvar på det, man må ta det som kommer tror jeg, og gjøre det beste ut av det for barnet. Prøve å ruste det til å møte en tøff hverdag som ungdom og voksen med ADHD...

Skrevet

Det handler vel om at de lærer seg selv å kjenne bedre og bedre. Klarer å lære seg og leve med det på en måte. Gjelder selvfølgelig ikke alle, men har snakket med mange som sier at det går bedre når de blir eldre.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...