Gå til innhold

Barnevogn, hund og stasjonsvogn?

Anbefalte innlegg

Hei,

Har en mellomstor hund, ca23 kg. og en avensis stasjonsvogn...

- Spørsmålet er nå hva slags vogn jeg får inn i bilen! -Har vært innom flere butikker å sett, men ingen av damene jeg snakket med hadde noe som helst peil :-S

Drømme vogna har litt stor bag slik at vi kan bruke den lenge, god fjæring (i fht å gå på skogsveier), og god å trille...

Er det noen som har erfaring med hundebur og vogn i en "vanlig" stasjonsvogn?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/137168768-barnevogn-hund-og-stasjonsvogn/
Del på andre sider

Fortsetter under...

hei! da vi fikk vår førstefødte for 18 mnd siden hadde vi en audi a4.vi har en labrador på 33 kg.men ikke bur.vi hadde takboks på bilen hvor vi måtte ha vogna for å få plass til hunden. dette ble alt for vrient i lengden,spes når jenta begynte i barnehagen.ut og inn av bil morgen og ettermiddag. Vi byttet til en større stasjonsvogn, opel omega.der får vi plass til hunden og barnevogna på siden uten demontering.vi har ei stor vogn, emaljunga classic som vi er veldig fornøyd med.Den har mange fordeler med utstyr som er integrert i vogna, stor bag, myggnett integrert i skjerm regntrekk osv. Ville ikke ha byttet den mot noen annen vogn. Trehjuling uaktuelt da vi triller mye i skog og mark.En annen stor fordel er at den er så kompakt og stabil.I forhold til simo vogner som er veldig "løse i fisken".

En annen ting vi også har anskaffet oss til bilen hvis vi skal på lengre turer er markedets største takboks. med utrolig god plass!et funn for barnefamilier. Thule atlantis 900 tror jeg den heter. et voldsverk å se på men utrolig praktisk. lett å ta av og på bilen. vi har den kun på bilen når vi trenger det!! må jo tenke litt miljø også:)

det var mine tips!!god påske!:)

Vi har boxer i bur der vi får simo kombi inn ved siden av, men må legge vogna på siden. Altså med hjula ned. Vi hadde en eldre mercedes før, da måtte vi ta av ett hjul. Nå har vi en nyere mercedes og da slipper vi det. Den har et av de største bagasjerommene så vil tro det går bra på en avensis med mindre hundebur.

Lurt å ta mål:)

vi har hatt samme problem selv, vi har en liten hund på 12 kg, men vi har bur i bilen. vi prøvekjørt den nye ford mondeo, og der gikk det med bur og vogn akkurat ved siden av hverandre..vi har emmaljunga edge duo...vi prøvekjørte også opel vectra (også ny) og der gikk ikke vogn og bur ved siden av hverandre, så sant vi ikke sette vogna på siden og har bagen i baksetet...det ble til at vi kjøpte opel for vi begynte å tenke på hvor ofte kom bikkja til å være med når vi skal på butikken eller noe annet, (har et bur som er enkelt å slå sammen) det var kun når vi skal på ferieturer det blir med barnevogn og bur, og da er det bare å ta vogna på siden for den skal da ikke ut og inn før vi er fremme...men vi får ta det når det kommer..hehe...

Hei!vi har akkurat det samme problemet. Vi har nettopp skiftet bil fra Ford Mondeo til Avensis. I mondeoen fikk vi et stort hundebur og emmaljunga edge duo ved siden av. men dette går ikke i avensisen. Vi har i første omgang fått ordnet et hundbur som er mye mindre. Men enda får vi ikke inn vognen ved siden av. Jeg har prøvd med TFK jogger twist(tror jeg den heter) ved siden av buret og det ble helt perfekt. Enda hadde vi god plass til annen bagasje. Den tror jeg også har en stor bag som en kan bruke lenge. vi vurderer å investere i en Tfk for den ble utrolig liten sammenslått og passet med skråen i avensisen slik at det ble god plass. Tror jeg ville ha anbefalt denne.....

Annonse

M2629, hva slags hund har du, og hvor stort er hundeburet ditt?

- Byttet også fra mondeo til Avensis. Må si jeg angrer av og til litt nå, men ford kunne ikke levere bil til oss på 8mnd, og den gamle bilen gikk ikke lenger! Avensisen har i og for seg et stort bagasjerom, men veldig upraktisk oppbygd....

de ligger på mellom 63-67cm i bredden... noe som gir stakkaslige noen og 30cm igjen til bikkja, -blir ikke rare hundeburet av det (JA det er faktisk påbudt å ha hund sikret i bur eller sele i bil).

Fordelen med en 3hjuling er jo at selvom de er brede bak er de gjerne noe smalere i front slik at de kan ha største delen forran hjulbuene... Men ja skulle gjerne hatt en 4hjuling :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...