Gå til innhold

Han spiser ikke middagsglass - så trenge middagstips!

Anbefalte innlegg

Skrevet

1-åringen min nekter å spise middagsglass (kan jo godt forstå han).

Nå er det jo slikt at han sikkert kan spise alt - bare han liker det...

MEN......

....han har ingen tenner. Alt må moses godt. Ikke så lett når det er f.eks koteletter til middag, eller andre "harde"ting.

Noen som han anbefale lettmoste middager?

Det har gått i fiskegrateng, fiskeboller og noe pasta. Flere tips?

Skrevet

Hva med å prøve å få protein-mat fra bønner og linser? Mose bønner ha i utrer og krydder og blande det med f.eks grillede gønnsaker eller søtpotetmos?

Bakt søtpotet er genial blande andre matvarer med og de barna jeg har vært borti elsker det !

Skrevet

Del 1 kyllingefile, 1 potet, 1 gulrot og 1/2 i små biter.

La alt koke sammen i 1 dl vann til det er mørt. tilsett 1/2 tsk.

kardemumme og 1 ss olivenolje. Kjør det i en blender til passe

konsistens.

Blir ca 2 middager. Kan fryses

Skrevet

Farsefrikase er en sikker vinner. barna elsker det. Noen kaller det vel også bollefrikase.

Hvis ikke du kan det:

Lag en jevning av smør, salt og mel. tilsett melk og vann. kok opp og tilsett gulrøtter, blomkål, farseboller.

kokte poteter til. NYYDelig for store og små!!

Skrevet

Hva er farseboller?

Skrevet

Du får kjøpt ferdig bolledeig/bollefarse ( mulig det har et annet navn også) i butikker med ferskvare avd. Form bollene og kok de i vann med litt purre og gulrot i. Lag lys saus av kraften, og ha i grønnsaker ( jeg er kjedelig og bruker bare purre og gulrot) Vet ikke hvor lang tid bollene skal trekke, tror jeg lot de trekke 15 min sist, sikkert for mye men:)

Skrevet

Hvis du sier kjøttfarse, så vet de i disken det. Du kan også kjøpe i butikkker uten ferskdisk. Ei pølseformet pakke feks fra SPIS.

Det enkleste er å smelte en god del smør i gryta, tilsett endel salt og deretter mel. Spe ut med melk og vann og la det koke opp.

Så kan du bare dyppe ei skje i varmt vann og smette klattene oppi...deretter grønnsaker du liker.

Du kan godt tilsette litt kjøttbuljong hvis du vil ha mer smak. Det er ufattelig enkel og deilig middag.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...