Anonym bruker Skrevet 16. mars 2008 #1 Skrevet 16. mars 2008 Hei, jeg er ny her på forumet og skriver her fordi jeg ønsker noen råd fra andre mødre. Jeg har nemlig så mange spørsmål, men ikke så mange jeg kan spørre...Jeg har en svigerinne som stadig er innom og sammenlikner mi tulle med jenta si og det virker da som om mi er litt sein... Tulla mi er nå snart 9 mnd (8 mnd korrigert) og verdens blideste unge Hun sover hele natta og om dagen åler hun over alt. Hun sitter ikke stødig enda. Hun har heller ikke fått en eneste tann!! Sier ingen ord enda, (men mye mamama) og leter ikke etter leken sin når jeg gjemmer den, kan ikke vinke eller vise hvor stor hun er. Hun er ikke så stødig på å stå, men liker når jeg holder henne i stående. Kan ikke "gå" når jeg holder henne. Er dette vanlig?? Når er det normalt at det kommer?? Hun leker godt selv og er et rolig barn, derfor holder jeg ikke på med henne hele tiden. Burde jeg det?
Anonym bruker Skrevet 16. mars 2008 #2 Skrevet 16. mars 2008 Synes hun høres meget normal ut, ikke bekymr deg, bare kos deg.
steinbukk30 Skrevet 16. mars 2008 #3 Skrevet 16. mars 2008 Jeg synes jenta di høres veldig normal ut:-)! Var på kontroll på HS denne uken ( 8 mnd), da med 7 babyer på mellom 7,5 og 9 måneder. Det var bare datteren min som krabbet, de andre ålte seg og et par kom seg ikke fremover, bare bakover. Det var ingen som sa noen ord ( utenom i mors og fars drømmer;-). Tenner var det også flere som ikke hadde fått. Spennet på hva som er normalt er kjempestort. Min datter er 8,5 mnd og sitter heller ikke helt stødig enda. Ikke vinker hun eller viser hvor stor hun er heller. Liker jenta di å holde på for seg selv, og leker godt alene er jo bare det kjempefint. Hun sier helt sikkert ifra om hun er misfonøyd. De trenger ikke stimulans absolutt hele tiden. Voksne mennesker er forskjellige og det er barn også. Hvis svigerinnen din gjerne vil sammenligne med sitt barn( i sin favør) - hun om det. Bare blås i det - hev deg over det . og vær stolt over din rolige, blide jente:-)
Gjest Skrevet 16. mars 2008 #4 Skrevet 16. mars 2008 Synes ikke du skal bekymre deg for mye.Husk,alle barn er forskjellige...Snakk med helsesøster når du er på kontroller du
Anonym bruker Skrevet 16. mars 2008 #5 Skrevet 16. mars 2008 Hjertelig takk for svar Vi koser oss masse masse, men iblant bekymrer jeg meg litt også. Så fint å få luftet tankene her! :-) Virker som et koselig forum!
heldigec Skrevet 16. mars 2008 #6 Skrevet 16. mars 2008 Min datter er akkurat som din - med andre ord HELT NORMAL! Barn er forskjellige og normalvariasjonene er store. Ikke noe her du skal være bekymret for i alle fall. Datteren min sier ikke en gang noe som ligner på mamama....men jeg er ikke bekymret :-) Det er koselig her inne, men mye drittkasting på skravlesiden....
Anonym bruker Skrevet 16. mars 2008 #7 Skrevet 16. mars 2008 koselig forum, nåja, hehe.. bare man passer på hvordan man formulerer seg og forholder seg anonym viss ikke går det bra, ellers kan det fort blir krangel og umodne svar. Kanskje ikke til å unngå med så mange hormonelle kvinnfolk samlet på et sted:)
Anonym bruker Skrevet 17. mars 2008 #8 Skrevet 17. mars 2008 Det er akkurat som å lese om min baby, og hun er nesten 9,5 mnd.. Forskjellen er bare at min har fått noen tenner. Men det er ikke unormalt å være 8-9 mnd og ikke fått tenner enda! Jeg skjønner hva du mener, veldig lett å sammenlikne seg med andre. Det gjør jeg også, men noen er raskere ute med noen ting enn andre. Noen er tregere og noen er "normale". Jeg tror babyen din er helt normal!!! Jeg er sikker på at det er noe som din baby kan som ikke svigerinna di sin baby kan. Kanskje litt "slemt" av svigerinna di, men hun trenger vel bare en bekreftelse på at hennes baby ikke er den treigeste av alle?... Hvis hun leker godt selv skal hun absolutt få lov til det. Det tror jeg bare er sundt både for deg og henne. Jeg tror de lettere sutrer og gir opp med å få tak i den leken hvis man er altfor mye i nærheten. De må få rom til å finne ut av ting selv!! Jeg har nok vært for flink til å sette ting foran henne slik at hun ikke har vært nødt til å strekke seg etter ting.. Lykke til! Og om du ammer: bare vær glad hun ikke har fått tenner enda!!!!!
line_n & sara Skrevet 17. mars 2008 #9 Skrevet 17. mars 2008 velkommen!! ikke tenk så mye på den sammenligningen!! alle er forskjellige, både graviditet, fødsler og utvikling! jenta di er nok perfekt!
Alba44 Skrevet 17. mars 2008 #10 Skrevet 17. mars 2008 Velkommen hit! Hun høres meget normal ut ) Kos dere masse sammen! Jeg har forresten en gutt på 9 mnd. )
Løkkamor 07-07-07 Skrevet 17. mars 2008 #11 Skrevet 17. mars 2008 Jenta mi har akkurat blitt 8mnd og begynte å krabbe før hun var 6mnd. Reiste seg da hun var 6 og en halv mnd, går med brio gåstol og står stødig alene på to bein nå. Hun er på sin sjette tann. Folk tror meg nesten ikke når jeg sier det før de ser det selv. Det er ingenting jeg har gjort for å trigge frem utviklingen hennes. Det er mitt første barn og hun er bare tidlig, men det er ikke alltid jeg syntes det har vært like gøy heller. Har gått rundt å vært redd for at hun kanskje har adhd osv. Så det kan gå begge veier:) Har bare slått meg til ro med at de er alle forskjellige og utvikler seg i det tempoet de selv ønsker. Ikke vær bekymret!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå