Gå til innhold

Gave til barnedåp når jeg er X-tante???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg og eksmannen min ble skilt for 3 år siden etter å ha vert sammen i 10 år....så jeg kjenner jo hele familien veldig godt.

Nå har ene broren hans og dama fått en herlig liten krabat som skal døpes. Sønnen min skal jo i barnedåp sammen med faren og nye dama hans( som han var utro med ovenfor meg...sukk)

MEN spm mitt er- ville dere gitt en gave til barnedåpen?

Jeg har jo vert tante til alle de andre barna i denne familien så har jo gitt de gave til konfirmasjonen nå som de har konfirmert seg selv om jeg er "ute av bildet".

Har gitt visittgave til denne lille babyen og hatt de på besøk her hos meg.

Lurte litt på å kjøpe en f.eks stor Godnattbok med fine historier...koster jo endel....men fikk det til sønnen selv i barnedåpen og veldig glad i den gaven enda

Fortsetter under...

Skrevet

Jeg vet ærlig talt ikke. Du kan jo skrive at den er fra sønnen+deg.

jeg synes uansett det er en veldig koselig ting:)

Skrevet

Jeg syns iallfall ikke du bør gi gave fra deg og sønnen din. Eksmannen din er jo gutten din sin far (uansett hvor kjip han har vært mot deg) og må få ordne gave til sin nevø fra sønnen sin selv.

På en måte tenker jeg kanskje at du skal holde deg unna, dette barnet har ikke opplevd deg som tante. Om du liker det eller ikke så er det jo dama til onkelen hans, altså nåværende samboeren til eksmannen din, som er tanten til dette barnet. Du har allerede gitt en liten gave da han ble født så foreldrene hans vet jo at du har tenkt på dem.

Men det er klart, gaver er jo hyggelige uansett, så hvis du gjerne vil gi noe så gjør du jo det. Men da ville jeg kanskje gitt noe lite og litt symbolsk, ikke noe som nødvendigvis glitrer på gavebordet om du skjønner. Og så er det kanskje litt viktig å tenke på om du vil gi gave fordi du har lyst til å glede eller om det er fordi du vil markere deg selv litt i barnedåpen....

Skrevet

JEg regner jo med at barnefaren kjøper en gave fra seg og sin familie. Ville satt pris på at forhenverende svigerinna hadde husket på meg hadde jeg fått barn...men er jo redd for at de skal tenke som deg at det er for å markere meg selv..det er det ikke. Jeg er slik at jeg liker å huske og markere slike dager. Og nettopp pga at jeg faktisk har endel med familien å gjøre så syns jeg det blir rart om jeg ikke gir noe og-----det er vanskelig. Er jo så forskjellig hvordan de tar det opp.....

Skrevet

jeg ville nok gjort det!

Skrevet

Jeg syns det hørtes veldig hyggelig ut! hadde nok gjort det samme selv:)

Jeg syns ikke at du markerer deg, din x-svigerinne er fortsatt tante til din sønn, så jeg vil vel fortsatt kalt deg tante til hennes barn også.

Jeg hadde blitt veldig glad om du var min x-svigerinne og ga barnet min en så fin gave til dåpen. Det høres jo ut som dere fortsatt har god kontakt!

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...