Gå til innhold

mme - spiser HELE tiden!! frustrert!

Anbefalte innlegg

Skrevet

vel, lisja mi har fått mme siden hun var 2 uker gammel. Trives godt med det, og vi klarte å la det gå 2,5 til 3 timer mellom hvert måltid. kjempefornøyd! Men nå, siste uka har hun spist HELE tiden. Jeg gir henne, hun sovner, jeg vasker flasker, og hun skal ha mat igjen etter mindre enn en 1/2 time.nå er hun 2 mnd gammel og skal jo igrunn trappe ned på antall måltider. Jeg har økt mengden etter pakningen. Hun drikker bare 50-60 ml i gangen. er dette normalt?

noen med noen tips angående dette? hvordan komme tilbake til ca 3 timer...?

Skrevet

Selv om hun får mme så kan hun ha økedøgn. Det KAN være det.

Når det gjelder mengden med mme så drikker de ca 100-160 ml pr måltid når de er ca 2 måneder. (Avhenger av antall måltider, appetitt, aktivitet, vekt osv)

Jeg ville ikke ha kastet melka som du har laget før det er gått en time. Den holder seg i en time før du kaster den. Om hun feks drikker 50 ml og det så går en halv time og hun drikker 50 ml så ville jeg regnet det som et måltid. Mange babyer drikker litt og vil så ha en pause og så få mer. En kaller det "attpåtår" og det er helt normalt.

Nå er det ikke så lenge til du kan begynne med smaksprøver på grøt, kan hende det blir bedre da.

Sover hun hele natta? Kan hende hun har behov for ofte mat på dagen for å kompensere for lite mat på natta?

Skrevet

Gutten min er 6 uker, og får litt mme eller så pumper jeg ut mm.. først fikk han 50 ml, men merket at dette ikke var nok.. nå har vi økt, og han spiser 130 ml mm eller mme :) da kan han uten problem sove i 4-6 timer..

Prøv å vekk hun hvis hun sovner til flaska.. eller stopp etter 50 ml, ta en rap og prøv å fortsett :)

Er jo tydelig at hun ikke blit ordentlig mett hvis hun søker så ofte=)

Lykke til!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...