Gå til innhold

Amming!!første dråper viktigst..........

Anbefalte innlegg

Skrevet

Selfølgelig di som ammer liker ikke høre noe annet.Klart di mener det er best:)Di første dråpene etter fødsel ,får di stoffer som er viktige for immunsystemet.Hvordan kan dere vite det er best??????Hørt det???har mye å si på hellsa av mor.Livstil,om mor røyker osv.Kan være dårlig melk,lite næring.I mme er det tilsatt jern osv,det di trenger:)Sikker mange som blir irritert:)Jeg ammet litt,men blir overdrivt med at mm er det beste.

Skrevet

Dette er et tema som alltid fører til krangling her inne. Skjønner ikke hvorfor, det som er viktig er jo at babyen får mat og vokser og er lykkelig, uansett om det er mm eller mme. Hilsen ei som ammer:)

Skrevet

jeg ammer ikke,for å si det først.De første dråpene er viktigst for de inneholder de viktigste anti stoffene.De første 2 ukene er viktigst.Senere fuller en bare på.Dette fikk jeg vite på inntensiv avd på sykehuset hvor jeg lå med tulla mi i 11 uker.Jeg pumpet og gav henne i 9 uker.Nå får hun fremdeles bittelitt mm,men mest mme.Grunnen til at jeg gjør det er fordi mme ikke inneholder disse antistoffene.Men det er bedre med mme og ei opplagt og glad mor enn ei mor som sliter seg ut med amming og pumping.Det sa helsesøster til meg.

Skrevet

Jeg har lest at det er like mye næring i melken til mor uansett... Har ikke noe si om du røyker eller på livsstilen din....

Skrevet

Igrunn bryr jeg meg fint lite om hva andre måtte mate ungene sine med. Men dette blir som forover/bakovervendt bilstol debatten. Det er opplest og vedtatt at amming og bakovervendt bilstol er best. At ikke alle har mulighet til å amme, eller bruke bakovervendt bilstol, betyr ikke at mm og bakovervendt er oppskrytt.

Skulle selvfølgelig dratt fram 100 linker her, hvor det står at amming og bakovervendt er best, men alle kan selv finne dem på google, ammehjelpen, tryggtrafikk, etc.

Alternativene er forresten gode, og mødre som gir mme er ikke dårlige mødre som ikke vil det beste for ungene sine.

Skrevet

HI - det virker ikke som om du er spesielt godt informert angående morsmelk. All mm innholder antistoffer - så lenge man ammer. Næringsinnholdet i mm er nogenlunde konstant - uavhengig av kosthold etc til mor. Dette er jo det naturen produserer som mat for spedbarn så det er vel ganske logisk at det er spesialtilpasset og bra for spedbarn......

Helt ok at du ikke ammer, men sørg for at du har korrekt informasjon før du uttaler deg så bastant..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...