Anonym bruker Skrevet 16. mars 2008 #1 Skrevet 16. mars 2008 Har hørt at vitnene kan skrive på navnetavlen barnet får på navnefest-seremonien, men er det satt av plass til dette? Må man gi beskjed om det til de som lager tavlen? Og er denne tavlen bare et ark, eller hvordan ser den egentlig ut?
<Lilja> Skrevet 16. mars 2008 #3 Skrevet 16. mars 2008 jeg var fadder i en navnefest,og det var kun foreldrene som var oppe og skrev under. Det var ganske mange barn som skulle ha navnetavle, så hadde nok tatt veldig lang tid om alle vitner skulle signere også...
Anquor Skrevet 16. mars 2008 #4 Skrevet 16. mars 2008 der er plass til at vitna kan signere seinare våre vitner signerte heime når vi hadde kaffi og kaker
Anonym bruker Skrevet 16. mars 2008 #5 Skrevet 16. mars 2008 Ja, det var det vi tenkte å gjøre... Men står det vitne: vitne: vitne:, eller skriver de bare fritt der de (vi) vil? må man ikke gi beskjed til de som lager de? Og er det bare et ark, eller en hard tavle liksom?
Anonym bruker Skrevet 16. mars 2008 #6 Skrevet 16. mars 2008 human etisk har sluttet med vitner på barna..........
Isilra Skrevet 16. mars 2008 #7 Skrevet 16. mars 2008 Må bare sitere litt fra human etisk forbund jeg da: "Kan man ha faddere? - Nei, det er ingen fadderfunksjon. Faddere brukes i dåp og er en kristen forpliktelse. I Humanistisk navnefest hadde man tidligere en ordning med "vitner". Dette var en slags forsøksordning uten noe klart formål og er avsluttet. Hvis foreldre ønsker noe liknende, kan man ordne dette privat ved å spørre om noen kan være en nær kontakt av barnet i oppveksten. Human-Etisk Forbund har ingen organisering av dette." http://www.human.no/templates/Page____220.aspx Tviler derfor på at de tar tid til at "private vitner" skal opp å skrive under - men jeg VET ikke da.
Anquor Skrevet 16. mars 2008 #8 Skrevet 16. mars 2008 vi fikk et ark med ei tegning øverst og så står det HUMANISTISK NAVNEFEST (Sted/Dato) (Barnets navn) (Født) (Foreldre) og så eit dikt og på kvar side av diktet er det god plass til å skrive på navnet på vitna arket er ferdig printa og så skriv dei på dei nødvendige opplysningane
Anquor Skrevet 16. mars 2008 #9 Skrevet 16. mars 2008 nei vitna hadde ingen del i seremonien med oss. men vi takka dei i ei tale ved middagen, vi kallar dei fadderar, og legg i det at dei skal hjelpe oss med å oppdra ei kjekk og fin jente, som dei sei "It takes a village to raise a child" og at dei vil ha ein stor del i livet til jenta vår. ordet fadder er ofte brukt som veiledar notildags. som fadderar ved Anonyme Alkoholikarar og fadderar ved høgskular og universitet. Så ordet fadder er ikkje lenger berre knytt til kristendommen.
Anonym bruker Skrevet 16. mars 2008 #10 Skrevet 16. mars 2008 Som sagt, våre private vitner skal skrive under på festen etterpå, så det er ikke det som er spørsmålet. Takk Stinemor (??), men må vi selv skrive vitne kolon foran der de skal skrive navnene, eller skriver de bare navnene rett på uten noen forklaring? Vanskelig å forklare, hehe...
Anquor Skrevet 16. mars 2008 #11 Skrevet 16. mars 2008 om du lurer på om der er egen kolonne til vitna så er ikkje de det. men du kan godt lage til det sjølv
Gjest Skrevet 16. mars 2008 #13 Skrevet 16. mars 2008 jeg har tenkt å lage et "diplom" liksom å gi til de som er "fadder" hos oss.. lager bare et på dataen selv... var et tips jeg fikk fra en venninne...
Gjest Skrevet 16. mars 2008 #15 Skrevet 16. mars 2008 vet ikke helt hvordan utformingen blir, men tenkte å kanskje etterligne litt det fadderene får i kirken... med et lite bilde av snuppa på kanskje? tenke tenke...
Gjest Skrevet 16. mars 2008 #17 Skrevet 16. mars 2008 nei tenkte å ha et bilde på "diplomet" kanskje som bakgrunn eller noe...
Gjest Skrevet 16. mars 2008 #19 Skrevet 16. mars 2008 er jo litt gøy og da... ;oD jeg elsker å holde på med sånne "greier"... he he... har laget et forslag her nå, får se hva gubben ar å si i morgen... kan prøve å sende deg det på pm så kan du se...
Gjest Skrevet 16. mars 2008 #20 Skrevet 16. mars 2008 fikk ikke sendt det helt sånn som jeg har laget det, men håper du får et intrykk av hvordan det blir... nå er det en liten som skal ha mat her... så da får vel mor åpne meieriet igjen...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå