Gå til innhold

uke 17 - fødested Asker og Bærum

#4 i 2008

Anbefalte innlegg

jeg har nå begynt på uke 17, men har ennå ikke fortalt om graviditeten til familie eller jobb. Hadde bestemt meg til å vente til uke 20 (pga at jeg har mistet meget langt på vei tidligere), men jeg tror ikke det går. Jeg merker at bukser som jeg kunne ha på meg for en uke siden uten noe problem ikke går i det hele tatt nå. Kjenner forøvrig spiren mye nå - små lette spark, spesielt hvis jeg bøyer meg fremover. Er nesten helt ferdig med kvalmen, men sliter fortsatt mye med hodepine og slitenhet. Jeg merker meget stor forskjell på å være gravid i moden alder sammenlignet med da jeg var gravid som ung.

Er det noen av dere som har erfaring med Bærum sykehus? Kommer til å søke om keisersnitt pga alvorlige komplikasjoner forrige gang (da sa sykehuset at jeg aldri skulle føde vaginalt igjen, men det var jo et annet sted). Jeg er ikke så motivert til å krangle med sykehuset - har lyst på en positiv opplevelse denne gangen!

Fortsetter under...

Hei,

Jeg har født vaginalt på Bærum sykehus. Hadde en positiv erfaring.

Men, jeg antar at det ikke er det du spørr om ;)

Ut fra det jeg har hørt av vennekretsen min er Bærum veldig opptatt av alle skal føde vaginalt. Man må inn til diverse samtaler, og de opfordrer deg helt sikker til å prøve.

Hvis jeg var deg, hadde jeg tatt kontakt med sykehuset du fødte på sist gang og fått en utskrift eller et brev du kan vise til.

Du får helt sikkert KS dersom du krever det, men du må nok regne med å argumentere og gå igjennom endel samtaler.

Lykke til :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...