Astarte Skrevet 16. mars 2008 #1 Skrevet 16. mars 2008 Sønnen min fyller 4 år og tenkte ha barnebursdag i år for første gang. han vil gjerne invitere barna i avdelingen og hvis alle kommer blir det ca 15 barn. Vi bor i en 50kvm leilighet, og jeg trenger desperat noen tips til en vellykka bursdagsfeiring, og som ikke har så mye sukker i seg..15 barn med sukkerkick er noe jeg helst ikke vil oppleve:)
januarsurprise Skrevet 16. mars 2008 #2 Skrevet 16. mars 2008 Du burde ha noen aktiviteter som de kan starte med en gang de kommer inn døra Ha f.eks tegnesaker liggende klart på et sted i leiligheten så de kan gå dit å tegne når de kommer. La dem leke litt først, barn vil gjerne se seg litt rundt og bli litt "kjent" kan hende det er lurt at sønnen din åpner pakkene etterhvert som gjestene kommer, så små barn klarer sjeldent å sitte stille og se på et barn åpne 15 gaver Så spise - vær litt streng på at alle må sitte når de spiser. Så kan dere jo ta ballongleken f.eks alle får en ballong du har blåst opp på forhånd knyttet rundt den ene foten m ca 40 cm lang tråd så er det om å gjøre å trampe i stykker de andres ballong mens man må beskytte sin egen. Da får de brukt litt energi! Alle får en liten premie etterhvert som de blir "ute" av leken, også får de være med å være dommere og si ifra hvem som går ut. her er det om å gjøre at det ikke blir lediggang Så er det litt frilek mens du finner frem kake el liknenede - så bordetting nr2. Har funnet ut at det er lurt med to bordsettinger i stedet for å ta kake rett ettr pølser feks, for da får man brutt opp tiden litt slik at de ikke begynner å kjede seg (les: bli hyperaktive;). Så er det ikke mye igjen av bursdagen - to timer går fort, det avhenger bare at du har planlagt litt Jeg lagde sjørøverskute-sjokoladekake sist bursdag for min 4-åring det var kjempepopulært. Lar dem få slikt i bursdag jeg, men dropper godteposene. Bedre med feks klistremerker i premie i konkurranse. Lykke til
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå