Gå til innhold

Er ca 1200 kcal passe dagsrasjon hvis du skal ned 20-30 kilo? (samme som 90+)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Veide 101 kg da jeg startet. Følger Grethe Roede-prinsippet, siden jeg har fulgt kurs der før og føler meg trygg på metoden. Men siden jeg velger å ikke betale for å "gå" kurs, får jeg jo heller ikke utregnet hvor mye kcal jeg skal ha pr. dag...Noen som har peil??? Føler kanskje at det kan være litt for lite nå i starten. Er redd jeg kommer på sparebluss hvis jeg spiser for lite...

Skrevet

Tror nok du skal opp på 1600. Hvis du ammer skal du opp i 1900-2100.

Skrevet

Nei, ammer ikke lenger. Får prøve fetere pålegg, da. Evt. mere til middag.

HI

Skrevet

meld deg inn på www.vektklubben.no koster 350 kr for en måned... der regner de ut hvor mye kcal du skal spise om dagen, de kommer med forslag til måltider med oppskrifter, sier hvor mye du skal trene i løpet av dagen + mye mye mer.

Skrevet

rettelse på det over: det koster 350 kr for 3 måneder, 450 for et halvt år og 600 for ett år.

jeg har akkurat meldt meg inn. jeg veier nå 70 kg, skal gå ned 12 kg før august, så da skal jeg spise ca 1680 kcal hver dag. syns egentlig det virker litt mye men. hehe.

vet ikke åssen det er med deg, men ville meldt meg inn i vektklubben hvis jeg var deg=) veldig greit å holde oversikt over hva du spiser der!

Skrevet

Det er ALT for lite.... Du må regne ut etter denne formelen:

Vekt: Antall kilo x 10 EKS: 60x10= 600

Høyde: Antall cm x 6,25 EKS: 167 x 6,25= 1044

Alder: Antall år x 5 EKS: 25 x 5 = 125

Vekt + høyde - alder = Hvilestoffskifte

EKS: 600 + 1044 - 125 = 1519

Faktor for hverdagsaktivitet kan vere 1,3 (stillesittende arbeid og fritid), 1,4 (stillesittende arbeid og noe aktiv fritid), 1,5 fysisk arbeid og meget aktiv fritid.

Gang hvilestoffskiftet med faktor for hverdagsaktivitet:

EKS: 1519 x 1,3 = 1974

1974 er energiforbruket FØR trim. I tillegg bruker du kanskje hver dag 200 kalorier på å gå på tur. Da blir energiforbruket ditt 2174 (antall kalorier du bruker hver dag).

Om man bruker under 2000 kalorier hver dag skal man spise 1300 kalorier for å gå ned i vekt, Om man bruker 1900 - 2400 kcal hver dag skal man spise ca 1600 kcal hver dag, bruker man 2300-2800 kcal hver dag skal man spise ca 1900 kcal, 2700 - 3200: 2200 kcal.

Følger man dette får man en fin og sunn vektreduksjon.

Husk å drikke minimum 2 liter vann hver dag! Lykke til:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...