Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

han er litt over 5 mnd, og blir puppet i søvn, på dagtid og på kveld før natten.

Når han begynner å bli trøtt, begynner han å sutre og "hyler". Har prøvd å legge han i vognen, men da skriker han etter en liten stund, så jeg har bare tatt han opp igjen.

Ferber-metoden kan vel bruker her også? Det går ikke å bysse han i søvn, tar kun smokken når han vil-ikke når han er trøtt og skriker, skjønner ingenting av koseklut etc, bare veiver det bort.

Puppen er derfor blitt brukt, men nå må vi forandre på dette. ute på kafeer med venner så sover han ikke før jeg går på handikapWC for det er så mye å se rundt han..

Forslag til hva annet vi kan gjøre, eller noen som har gjort dette selv og har noen råd/erfaringer de vil dele med oss?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

De sier at man ikke skal begynne med feber før de er 6 mndr. Alle babyer er så forskjellige og han er vel en av dem som trenger ekstra kos og stimulering for å finne roen...

Syntes du skal vente til han blir 6 mndr.

Lykke til:-)

Skrevet

ja, jeg har hørt/lest 6mnd jeg også, men helsesøster sa at vist vi visste at han er god og mett, så var det ikke noe iveien med å bruke ferber nå.

-tenkte å gi han litt pupp for å roe han ned først de første dagene og legge han i vognen etter det. Gråter han(gjør han sikkert), så skal jeg være ved hans side ofte. Han ligger i vognen på dagtid. vugge litt på vognen også slik at han har den stimulien istedenfor.

På natta våkner han fra 6-10 ganger for å få pupp/kos, men det blir noen måneder til vi skal gjøre noe med dette..han må få 3 måltider i tillegg til mm først. tenker vi venter til han er ca 8 mnd med dette, hvis han ikke finner ut at han skal avvenne seg selv da (vi får håpe det.)

er det ikke vanlig at barn gråter/sutrer før de sovner? blir en stund til å begynne med tenker jeg, men at det vil sikkert bedre seg etterhvert..

HI

Skrevet

Sovne selv - tips:

- Legge babyen i sengen - gråter - ta ham opp - trøste - legge ham ned - gråter - ta opp.... Fortsette slik med masse tålmodighet til han er sliten og forstår at mamma er der om han trenger trøst.

- Legge den brukte t-skjorten din (e.l ) i sengen hans, han roer seg ved å gni den mot ansiktet. Kanskje han gråter litt, men se an om gråten er oppadgående eller om han holder på å bli sliten og sovne

-Lage tett og koselig "rede" med f.eks ammepute

-Dersom det ikke funker, gi ham pupp og prøv igjen neste dag!!!

Metodene kan brukes sammen eller hver for seg.....

Skrevet

jenta vår er 5mnd, jeg har bysset henne i søvn til nå, men nå som hun bare blir tyngre så måtte jeg stoppe, jeg beg 1 dag, la henne i sengen, sang til henne og sa go natt, og dro i musikk sauen hennes;) hun gråt i 5 min, jeg satt på rommet ved siden av og hørte, men skulle vente, en kan ikke gå inn med en gang barnet lager en lyd, dette finner de ut av, det som også står i bøkene er at når du først har lagt barnet for kvelden skal du ikke ta det påå igjen, etter 5 min gikk jeg inn,strøk henne på kinnet,og sa go natt, litt sutring så sovnet hun. . ikke misforstå meg, jeg lar henne ikke hylskrike lenge altså, men en hører jo forskjell, vi du gir det litt tid og biter tennene sammen så går det for over, holdt på slik å 3 dager, nå legger jeg henne rett ned i sengen og hun sovner med en gang;)

men det er viktig å gjøre leggingen til noe koselig, derfor pakker jeg ikke dynen å slik rundt henne, men bare lar hun ligger å sprelle litt mens jeg synger til henne, så bretter jeg over henne og kose snakker. .

nå er legging for begge parter litt en fornøyelse. .;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...