Gjest Skrevet 16. mars 2008 #1 Skrevet 16. mars 2008 Kan jeg bare spørre hvordan dere holder babyen nedi bøtta? Jeg synes det er vanskelig å både holde forsvarlig og vaske samtidig ... Er dere fornøyde med TT? Jenta mi på 2 uker ser ut til å trives mens hun bader, men illskriker når hun kommer opp! :-( Noen tips?
Anonym bruker Skrevet 16. mars 2008 #2 Skrevet 16. mars 2008 tummy tub er noe dritt.. hehe Jeg klarer ikke å få det til, hun bare sluker masse vann fordi det er så vanskelig å holde hodet oppe.. Det er sikkert lettere når de er litt større da. Pass på å ha det veldig godt og varmt der du bader henne, og ikke gjennomtrekk av noe slag, og ha håndkle veldig nærme slik at hun ikke blir så kald.
petite fleur Skrevet 16. mars 2008 #3 Skrevet 16. mars 2008 Jeg prøvde tummy tuben 2 ganger, da han var 8 og 11 dager gammel - fatta ikke greia...Fant ut at vi måtte være to for å klare det, og ikke alltid det passer. Kjøpte derfor en vanlig balje, tummy tuben har jeg doruller i for tiden ;-)
Snupi27 Skrevet 16. mars 2008 #4 Skrevet 16. mars 2008 vi måtte være to for å bade emilie i tummy tuben de første mnd. fram til hun ble sterk nok til å holde hodet selv. da ble det enklere. men da hun var mnd mnd nektet hun å bade i den. hun nektet å bøye beina så hun stod rett opp og ned i bøtta. etter det måtte vi kjøpe badebalje. hehe
spireliten Skrevet 16. mars 2008 #5 Skrevet 16. mars 2008 Vi elsker denne badebøtta vi. Tror ikke poenget er at amn skal vaske de små noe særlig mens de sitter i denne, men at det skal være deilig å få kunne bade sånn. Bøtta skal jo minne litt om livet inne i magen din der barnet har beina opp under magen sin. her har vi badebalje og TT. de er jo rene disse små så man trenger jo ikke å vaske dem så voldsomt når de bader hver gang (kommer jo an på hvor ofte de bader da selvfølgelig). Skal jo være ei koselig stund også Når vi bader i bøtte her så tar vi en kjapp kroppsvask av ansikt, hender, halskrok, armhuler og rompe. Så er det oppi bøtta. Holder han under armene, og der sitter han. Får opp endel luft i denne. Veldig effektiv. pass på at rommet er nok varmt der du bader. Er nok at hun syntes det er kaldt som gjør at jenta di skriker når ho blir tatt opp. Nå er han blitt snart 6 mnd og det begynner å bli mere trangt, og han vil gjerne stå. he he, så spørs om det snart er over og ut med bøtta her i gården. Men anbefaler den på det sterkeste
yret Skrevet 16. mars 2008 #6 Skrevet 16. mars 2008 Her var tt en stor suksess. Jenta vår elsket den. Nå er hun 8 mnd, og har dessverre vokst ut av den, men sjeldent har jeg sett en unge kose seg mer. :-) (Hjalp også mot kolikken hennes.) Vi hadde den ikke når hun var nyfødt, så jeg skal ikke uttale meg om hvordan man skal holde da, men før hun klarte å sitte selv brukte vi kolikkgrepet, altså holdt over bryst, mage og mellom bena. Føles kanskje litt klønete med en gang, men det tar ikke lang tid før man venner seg til det. Det er lurt å bruke lite vann i begynnelsen, til man blir trygg på grepet. Det med bena som du nevner, christine og lille Emiliemor, er refleks. Etterhvert må du hjelpe dem med å bøye bena når de skal ned i bøtta. Det går helt fint.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå