Gå til innhold

Andre som synes at renselsen lukter DØD og FORDERVELSE??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er tre uker siden gutten vår kom med keisersnitt, og nå først, er lukten blitt helt uutholdelig!! Så ille at det lukter nærmest råttent. Jeg merker det om jeg sitter i sofaen, eller løfter på dyna om natta. Skifter bind hyppig, selv om det nesten ikke er blødning, bare brunlig utflod.

Er dette normalt? synes det er litt rart siden det er så lenge siden fødsel... Håper ikke det er noe galt.

Lukta er så ille at jeg er redd for at andre skal merke det:(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!

Jeg hadde renselse i ca 5 uker, men mest brun utflod, ikke så mye blod. Og det luktet RÅTNE EGG!! Fyttigrisen så forferdelig det luktet! Du får trøste deg med at det snart er over ;)

-Lykke til ;)

Skrevet

Dette hørtes ut som meg etter fødselen. jordmor glemte igjen en tamoing inni meg, gikk med den i 14 dager og det luktet faktisk død og fordervelse! Men du har jo hatt keisersnitt.... Tror jeg ville ha fått det sjekket. Bare ring føden, de tar nok helt sikkert imot deg :-) Det skal jo ikke lukte råttent...

Skrevet

oi oi!! Kom deg til sjekk, det skal ikke stinke! Lykke til!

Skrevet

Det er VELDIG viktig at du kontakter barsel el lign. Det skal IKKE lukte sånn. Det er tegn på infeksjon og må fikses før det går for langt!

Ikke vent, ring i kveld og forklar så får du komme til sjekk og får evnt antibiotika om det trengst!

IKKE ignorer det...

Skrevet

Jeg ble forklart at det er helt normalt. Det er jo rester som ligger i livmoren som skal ut. Det er jo blitt litt gammel, og lukter gjerne..

Skrevet

Hos meg luktet det som vanlig mens. Også da restene som lå i livmoren kom ut. (dette tok ca. 4 uker hos meg...) Altså, det luktet ikke råttent, men som blod/mens. Jeg ville fått det sjekket for å være sikker.

Skrevet

Jeg fikk beskjed på barsel om å kontakte de ASAP dersom det luktet ille. JM refererte til det som "stinkende renselse" og at det var tegn på at noe var galt. Konsekvensen av å igonrere en infeksjon kan være skumle.

Skrevet

HI her.

Jeg føler meg ikke dårlig ellers:( uff nå ble jeg redd

Skrevet

Ring! Bedre å få det sjekket. Det skal ikke lukte død og fordervelse.

Skrevet

Ikke noe å være redd for så lenge du tar konsekvensen av det du merker og får det sjekket. Ikke vits å risikere en infeksjon som utvikler seg mer enn nødvendig. Vanligvis vil en bli i dårlig allmenntilstand og gjerne få feber dersom det utvikles infeksjon, men i startfasen trenger det ikke være slik. Husk at det blir et sår i livmoren etter fødsel, der morkaken har vært festet, som kan være utsatt for infeksjon.

Jeg hadde såkalt "stinkende renselse" ca 4-5 uker etter fødsel, var i fin form og uten feber, men tok likevel kontakt med barsel der jeg fødte. Ble tatt godt imot og undersøkt, det ble tatt bakterieprøver av utfloden. De syntes tydeligvis det var verdt å undersøke, men heldigvis var alt i orden med meg. Ta kontakt du, så får du nok råd!

Skrevet

Tusen hjertelig takk for at du delte dette med oss. Skal ned noen kilo etter fødselen så da kan jeg jo tenke på dette så blir det ikke mye spising.Æsj.....

Skrevet

VÆRSÅGOOOD! Du velger jo selv hvilke tråder du går inn på.

Og her burde jo overskriften være en liten pekepinn på hva som venter..

Skrevet

Jeg syntes renselsen luktet veldig ekkelt, men ikke råttent. Bare stramt. Hadde ikke noe infeksjon, det var bare såret inni livmoren som luktet sånn. Luktet i hvertfall IKKE vanlig mens! Var glad for å bli kvitt renselsen!

Skrevet

Renselsen lukter vondt. Men om det lukter så ille at du kjenner det da du sitter i sofaen så må du ta kontakt med lege. Det kan være en infeksjon.

Skrevet

helt enig syntes det luktet helt forferdelig.

Jeg byttet bind ofte og dusjet flere ganger om dagen bare fordi jeg sytnes jeg luktet så ille, ikke hadde jeg særlig lyst til å være rundt andre mennesker heller, vil jo ikke at andre skal syntes det lukter av meg, men både mannen min og søstren min sa at de ikke merket noe til lukta.

Skrevet

Slik luktet det til meg også... helt forferdelig!! Og jeg var i elendig form etter fødsel og plutselig kom feberen... jeg dro til legen og vi sjekket det mest på blodprøver og det viste seg at jeg hadde en infeksjon... men ikke hvor i kroppen!

Da jeg foreslo om det kunne være at noe var glemt igjen inni meg, så lo legen litt... så jeg spurte ikke mere om det!! Det var lite sannsynelig at det hadde skjedd... slikt skjedde ikke så ofte mere...

Men jeg vart sendt til sykehuset... og der var det aldri snakk om å ta gu å sjekke... Og det viste seg at infeksjonen satt en annen plass!!

Men sitter her å undrer på om det kunne vært der oppi infeksjonen er/var... men kjenner ingenting nå som jeg har gått på antibiotika i 14 dager!

Nå 5 uker etter fødsel er utfloden luktfri og tilnærmet vanlig!!

Men vil anbefale deg å sjekke... lik så greit det??

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...