Gå til innhold

Mat tilvenning baby 3 mnd

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en liten jente på 3 mnd som nettopp har begynt å få mer mme. Hun fikk 165 ml til hun fylte 3 mnd, ikke alltid hun drakk opp alt men var en engel å ha med å gjøre. Sov ca 3-4 timer hver gang etter hun fikk mat og sov hele natten igjennom. Men nå....... Nå er hun blitt en tanke "vanskelig" (men er fortsatt en engel fordet):) nå har jeg økt måltidene til ca 180 - 200 det drikker hun. Hun sover max en time etter mat og 4 timer på natten... Når hun er våken bare breler og "ånser" hun seg. Noen som har erfart det samme... Er førstegangs mor så blir veeeldig glad for tips og råd:)

Skrevet

Det er i disse tider at barna har økedøgn, så det kan jo være det som plager henne. Flaskebarn har også økedøgn/grodager

Skrevet

Vesla mi begynte å sove lite på dagen fra hun var 3 måneder. Fant ut at hun sov bare 10 min til max 30 min på dagen inne. Derimot sover hun godt i vogn ute! Også uten trilling.

Nå er hun 4 måneder og hun sover kun to ganger på dagen. Hun står opp klokka 8 og sover fra ca 9.30 til 12. Så sover hun igjen fra klokka 15 til 16 og legger seg igjen kl 20. Hun sover så til klokka 8 og har 2 måltider før 8.)

Du kan sikkert prøve med smaksprøver på grøt/tynn velling etter hvert, men det er ikke anbefalt før 4 måneder. Smaksprøver med noen t-skjer tynn velling er antagelig ikke noe problem allerede nå, men. Noen lager større hull i smokken og gir dette på flaske også.

Skrevet

min gutt ble også etter 3 mnd mere "vanskelig" på natta, sov kortere økter osv..

vi begynte å gi litt velling på kvelden før leggetid...først fikk han ca 100 ml velling, og så mme, ca 100 ml der og...

virket som han ble mere fornøyd da og sover mye bedre på natta...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...