helenis + E-07 & D-09 Skrevet 16. mars 2008 #1 Skrevet 16. mars 2008 De siste ukene har jeg fått så vondt i knærne, spesielt når jeg skal reise meg, hm.. Kan det være fordi jeg reiser meg mye mer, og løfter mye mer og bøyer knærne mye mer (når jeg skal roe vesla) enn jeg er vant til? Har aldri vært sånn før jeg fikk barn..
jubaloooo med to stk Skrevet 16. mars 2008 #2 Skrevet 16. mars 2008 er det lenge siden du fødte? selv opplevde jeg plager med å bøye knærne etter fødselen. følte meg stiv og svakere liksom. men fikk svar på hva jeg tror plagde meg, en fysioterapeut fortalte på mor/barn treningen at man mister mye muskelmasse under graviditet, og at denne må bygges opp igjen etter fødsel.nå kjenner jeg ikke noe til det, tror det tok 4-5mnd før det føltes bedre.
helenis + E-07 & D-09 Skrevet 16. mars 2008 Forfatter #3 Skrevet 16. mars 2008 Det er 3mnd siden jeg fødte i morgen. Hm, da håper jeg at det er som du sier, og satser på at det blir bedre etterhvert Takk for svar! =)
Anonym bruker Skrevet 16. mars 2008 #4 Skrevet 16. mars 2008 Mange som har hatt vonde knær etter fødsel. Leste her om en teori angående slakkere ledd i forbindelse med graviditet og fødsel og det høres jo litt logisk ut. Jeg slet også med vonde knær i tiden etter fødsel, så kombinasjonen av svakere musklere og slakkere ledd kan jo være årsaken?
line_n & sara Skrevet 17. mars 2008 #5 Skrevet 17. mars 2008 *rekkeropphånden* jeg og..jeg og! slier med å komme meg opp hvis jeg sitter på huk! auau.. ..det går over, ikke sant????
Alva 12.09.06+Tuva 10.08.07 Skrevet 17. mars 2008 #6 Skrevet 17. mars 2008 jeg sliter og med vonde knær...føler meg rett og slett som ei gammel dame!! Håper det forsvinner...7 mnd siden fødsel. (
shimonie Skrevet 17. mars 2008 #7 Skrevet 17. mars 2008 sliter jeg også. var hos legen og tok masse blodprøver pluss røntgen. røntgenbildet viste ingenting galt. har ikke fått svar på blodprøvene ennå. legen ville sjekke at det ikke var noe reumatisk. men som nevnt ovenfor et sted, så sa han at leddene og leddbåndene blir slakkere når man er gravid, akkurat som i bekkenet. det kan gjøre at man får vondt i bl.a. knær etter fødselen
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå