stinky og poopy Skrevet 16. mars 2008 #1 Skrevet 16. mars 2008 Her i gården varierer det veldig - om morgenen vil han ha masse, gjerne 120ml, men så daler det nedover i løpet av dagen, og i 18-tiden vil han ha rundt 50-60ml. Opplever dere sånn det også, eller? er bare litt bekymret for at han ikke får nok, men han hadde jo "søkt" mer hadde han vært sulten antar jeg...
blaastrek Skrevet 16. mars 2008 #2 Skrevet 16. mars 2008 Hvor mye veier han og hvor ofte spiser han? De skal ha i seg en viss prosentandel av kroppsvekta pr døgn. Husker ikke hvor mye dette var. Ellers står det en veiledende norm på hva de spiser ved ulik alder på NAN-pakkene. Jenta mi er 4 måneder og hun spiser ofte mellom 160 og 200 ml. Spiser 4/5 måltider pr dag. Noen ganger spiser hun 80-120 ml bare også... Når jeg får det til så ammer jeg henne først og enda kan hun sluke 120-160 ml rett etterpå. Jeg har ikke veldig mye melk pga bruker mye tillegg pga hun puppestreiker. Tror jenta mi veier ca 6 kilo.
giggsi Skrevet 16. mars 2008 #3 Skrevet 16. mars 2008 De skal ha 15% pr kg kroppsvekt.Altså 150 ml pr kg.Jenta mi er 4 kg og skal ha 600 ml i døgnet.Noen dager spiser hun mer og noen dager mindre.Sålenge ungen er fornøyd og legger på seg ville jeg ikke hengt meg opp i akkurat hvor mye barnet får i seg i døgnet.Babyer er forskjellige.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå