Gå til innhold

Jeg har så lyst til å slutte med nattammingen, men klarer ikke... =/

Anbefalte innlegg

Skrevet

Han bare gråter og gråter og jeg får bare så vondt inni meg når jeg vet at han har sååå lyst på den puppen :s

Pleier å prøve å han vann, men noen ganger bare dytter han flaska bort og blir illsinna.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skjønner godt hvordan du har det og føler med deg! har selv ei på 8,5 mnd, og hun vil ha pupp ofte om natta enda...gjerne med bare et par timers mellomrom siste delen av natta. Begynner å bli utrolig slitsomt...

Begynte å avvenne for noen uker siden, og hun fikk da ikke mat mellom ca 24-06...men da måtte d jo komme en tann og forkjølelse, og vips var vi tilbake i gamle rutiner! Tenker hver dag at vi skal ta total nattavvenning, men hun spiser ikke så veldig mye fast føde enda, så da klarer ikke mammahjertet å si nei til henne når hun vil ha pupp om natta...:/ (joda, skjønner at hun kanskje ville spist bedre om dagen hvis hun ikke spiste om natta, men de dagene hun ikke spiste så mye om natta var det faktisk ikke noen særlig forskjell..)

Jeg har også prøvd å gi vann,men hun blir også kjempesint da! ikke tar hun smokk heller...vil bare ha puppen som smokk!

Hvor gammel er gutten din da? Hvor ofte spiser han om natta? Flink å spise på dagtid?

Skrevet

Enig... synes det er litt hjerterått å plutselig skulle sulte dem. Selv om de ikke "trenger" mat om natta etter 6 mnd, så er de jo sultne!

Du kan jo forsøke det vi er i gang med nå, hvis han tar flaske? Vi har gitt 200 ml på natta, men den siste uka har vi trappa ned til 130. Og vet du - det har gått HELT problemfritt. Ikke protester i det hele tatt! EN gang ville hun ha litt mer etter at flaska var tom, men da ga jeg henne smokken og roet henne i armkroken, så sovna hun igjen på 20 sekunder.

Hun har våkna til vanlig tid og spist vanlig mengde om morgenen.

I natt skal vi trappe ned til 100 ml. Og så fortsette helt til det ikke er noe igjen... da skal jeg ha vann parat, i fall hun vil ha det. Synes det er ok, jeg er ofte tørst på natta selv.

Synes dette er en mye snillere måte å gjøre det på. Det skal sies at etter at vi har begynt med dette, har hun begynt å drikke en ekstra flaske før leggetid. Akkurat som om hun skjønner at hun må kompensere.

Lykke til!!

Skrevet

Han er 8 mnd om en uke. Han får 3-4 måltider om dagen (fast føde) pluss vann mellom dette. Han nekter plent å ta melk på flaske så han får kun melk av puppen og det som er i grøten. Pleier å få pupp idlig om morgenen og en gang i løpet av dagen.

Jeg har i hvert fall ikke hjerte til å bare høre på at han gråter og gråter og gråter..

Noen ganger tar han vannflaska og drikker en god del. Noen ganger sovner han etter dette. Så da var han vel bare tørst. Men de gangene han våkner og det er puppen han vil ha, ja da duger ikke vannflaska!

han våkner 1-2 ganger om natta. begynner å merke at det hadde vært utrooooolig deilig med en natts sammenhengende søvn jah... ;o)

Skrevet

Virker jo som om han spiser godt da, og skulle jo dermed ikke ha behov for mat om natta...men, er jo ikke så enkelt som så! de våkner vel masse pga at det er blitt en vane og at de forventer at det samme skjer hver natt. Skjønner godt at du ikke vil høre at han gråter og gråter... Liker heller ikke den metoden, så når vi prøvde oss på avvenning for noen uker siden så satt pappaen inne hos henne og hysjet og strøk litt på henne til hun sovnet. Mange som mener det er for mye "service", men klarer ikke tanken på at hun skal ligge der alene og skrike i flere minutter i strekk...for minuttene blir utrooolig lange da!

Er helt enig med deg at en natt med sammenhengende søvn hadde vært deilig!!men det virker veldig fjernt for min del i alle fall! Skulle så ønske de bare bestemte seg selv for å sove gjennom hele natta uten at vi trengte å avvenne dem...;)

Skrevet

Er uerfaen førstegangs, men lurer på en ting..... MÅ en gjennom nattvvenning på noe vis en gang uansett?? Eller gir det seg med tiden? Vil jo ikke ha en unge som spiser på natten til hun er flere år gammel.....

Skrevet

De vil vel sikkert det etterhvert, men lar jeg mini bestemme tempoet så er det leeeeeenge til han slutter med nattmaten gitt ;o)

Nei, han har ikke behov for nattmaten sånn sett iom at han får såpass med mat på dagen. (bortsett fra de siste to dagene som han har vært syk og nesten ikke vil spise). Er nok heller det at han er vant til å få mat på natten og syns det er ganske ålreit å få kose seg litt med puppen, tenker jeg..

Skrevet

Hvor gammel er han? Jeg har det akkurat på samme måte med min...

Veldig frustrerende:-S

Skrevet

8 mnd om en uke..

Skrevet

Ja,tror som deg at det er kosen de våkner for å få...også tror jeg at snuppa her heller ikke kan få bestemme tempoet i fht å slutte med pupp om natta, for da blir det nok lenge til ja! Tror kanskje vi skal prøve å ta bort ett og ett måltid fremover, og håpe på at det til slutt ordner seg!

Lykke til! krysser fingrene for at både du og jeg får en hel natt med søvn i nærmeste fremtid!;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...