2 tette - med flette Skrevet 16. mars 2008 #1 Skrevet 16. mars 2008 På det ene innlegget her hvor de fleste sier de har gått ned så mange kilo, og gjerne mer enn før dere ble gravide.. Gjør dere noe innsats for dette eller ? Jeg har liksom hengt på 58 kilo helt siden fødselen for 2 og halv mnd siden og rikker meg ikke nedover selvom jeg ammer.. Alle spiser kanskje sunt i tillegg da ? kan ikke skryte på meg det egentlig da, spiser mye dritt på kvelden når det er lenge til jeg skal amme da, er jo da man legger mest på seg og så kan vel egentlig ikke si noe.. hehe
2 tette - med flette Skrevet 16. mars 2008 Forfatter #2 Skrevet 16. mars 2008 glemte å si at jeg har 6 kilo å gå ned for å være likt som før jeg ble gravid, så jeg har bare gått ned 8 kilo siden fødsel.. synes det virker så lite..
FletteMette&DenLangeMelkeveien Skrevet 16. mars 2008 #3 Skrevet 16. mars 2008 Jeg har 7 kilo igjen 10mnd etter fødsel. Jeg gikk opp 23 kilo så endel har heldigvis forsvunnet, men de siste kiloene er vanskelige å få bukt med.
Anonym bruker Skrevet 16. mars 2008 #4 Skrevet 16. mars 2008 Jeg gjør ingen ting for å gå ned i vekt, mens jeg ammer. Har gått ned 15kilo. gikk opp 10kilo. Spiser det jeg har lyst på. Nei ikke kål og slikt da. Og jeg har ikke lett for å gå ned i vekt heller. Så det må jo være ammingen her. Har tatt slankekur på slankekur før jeg ble gravid, uten hell. den ene gikk jeg faktisk opp av. HEHEHE
2 tette - med flette Skrevet 16. mars 2008 Forfatter #5 Skrevet 16. mars 2008 OI, hehe Det virket som en fantastisk slankekur.. Det er nok ikke alle slankekurer som virker nei.. Ja, helsesøster og slikt sier jo det at siden jeg ammer så kommer jeg til å gå kjempe fort ned i vekt, men synes jeg bare blir større jeg.. hehe Før jeg ble gravid la jeg ikke på meg uansett hva jeg gjorde, men nå har ting endret seg ja !!
Mor di! Skrevet 16. mars 2008 #6 Skrevet 16. mars 2008 Nope, jeg har ca 5 kg igjen av de 23 som jeg la på meg...så her har jeg endelig innsett at jeg ikke kan basere vektnedgang på kun amming, så må nok begynne å trene litt snart...hehe... har kjøpt meg en rockering nå i første omgang (som omtrent halve DIB=))
Anonym bruker Skrevet 16. mars 2008 #7 Skrevet 16. mars 2008 Det er nok ikke alle som raser ned i vekt når de ammer. Kroppen forandrer seg mye når man går gravid. Det kan jo hende du legger lettere på deg nå. Men jeg tenker at vekta er ikke så nøye. Det er jo den som har kroppen som skal trives med den. Barnet ditt er glad i deg selv om du har etpar kilo for mye. Det burde den du evnt er sammen med også være. Det er det indre som teller. Synes du burde ta det som det kommer. Er du ikke fornøyd med kiloene da du slutter å amme, så kan du jo prøve å gå ned i vekt.
2 tette - med flette Skrevet 16. mars 2008 Forfatter #8 Skrevet 16. mars 2008 Rockering ja.. tror nok ikke det blir så veldig mye trening for meg om jeg skal prøve meg på det.. hehe, er det noe jeg ikke har så er det kordinasjon nok til å få den ringen mer enn 2 runder rundt, fordi jeg dytter fart.. hehe
Lykke X 4 Skrevet 16. mars 2008 #9 Skrevet 16. mars 2008 Jeg må bare fortelle min erfaring er Jeg har alltid slitt med å gå ned i vekt. Og brukte 6 år på å komme ned i idealvekt etter jeg fikk førstemann, men denne gangen klarte jeg det på 7 måneder. Jeg leste boka til Sten Sture Skaldeman-Spis deg ned i vekt. Og den metoden gjorde susen!
Phoebe Skrevet 16. mars 2008 #10 Skrevet 16. mars 2008 Jeg har alltid hatt en veldig høy forbrenning og ikke noe problem med å holde vekta nede, men klarte ikke kvitte meg med graviditetsvekta. Alle venninnene mine som fødte ca samtidig med meg var nede på idealvekta igjen etter 3-4 mnd. Nå er sønnen min snart 11 mnd og jeg har endelig klart å komme ned der jeg ville. (Jeg også hadde ca 6 kg jeg ville bli kvitt) Godt å høre at andre også er i samme situasjon.
jubaloooo med to stk Skrevet 16. mars 2008 #11 Skrevet 16. mars 2008 nope, her er det fortsatt igjen 4-5kg. gikk opp totalt 23 da. aldri hatt problemer med vekta tidligere... ammer fortsatt, baby er 11mnd.
shimonie Skrevet 17. mars 2008 #12 Skrevet 17. mars 2008 du må huske på at du nettopp har født da=) ikke 3 mnd en gang! ting tar tid! husk hvor lang tid du gikk gravid. man regner vel med at det tar like lang tid for kroppen å bli "seg selv" igjen. jeg fødte for snart 3 mnd siden, gikk opp 24 kg, og har gått ned 17 av dem hittils. dvs ca 5 kg med fett, når man trekker fra vekta av babyen, morkake, fostervann og vann i kroppen osv. har fremdeles ca 7 kg igjen til før-gravidvekt. men har tenkt å gå ned ca 12 kg før august. får jo håpe det går! meldt meg inn i www.vektklubb.no så vet hvor mye jeg kan spise om dagen. skader jo ikke å melde seg inn der hvis du syns ting går sakte=)
Minnie Mom Skrevet 17. mars 2008 #13 Skrevet 17. mars 2008 Jeg fødte for 2 mnd siden og er nå nede på det jeg veide da jeg ble gravid, etter 3 uker i vektklubb.no. Slanker meg ikke direkte, men spiser sunt, beveger meg hver dag og har blitt veldig klar over hvor mye kalorier det er i dritten jeg vanligvis putter i meg på kveldstid (sjokolade, kjeks og annet diverse snop).... Nå velger jeg sunnere alternativer og spiser mye mindre snop. Har også kjøpt rockering for å trene magen, spennende å se om jeg får det til og om det kan få bort sideflesket... ;o)
Anonym bruker Skrevet 17. mars 2008 #14 Skrevet 17. mars 2008 Jeg kan ikke gå på noen diett ennå da jeg ammer fortsatt..Har gått ned fra 113 kg til 91 og det gikk jeg i löpet av 4 mnd etter födselen. Veide 94-95 för jeg ble gravid. Men målet er å gå ned til 85kg. Spiser ikke spes sunt jeg heller... Jeg har stått bom fast på 91 kg i 3 mnd nå og må för sommeren finne på noe slik at jeg går ned til 85kg. Vet ikke om jeg går opp når jeg slutter å amme..Det hadde värt kjedelig..
2 tette - med flette Skrevet 17. mars 2008 Forfatter #15 Skrevet 17. mars 2008 Man går sikkert opp om man slutter å amme hvis man fortsetter å spise det samme tenker jeg, men da må man jo bare være fokusert på det da Ang rockering : tror du det er lettere å rocke med sånn rockering som er tung som alle her inne driver på med ? Jeg er helt amøbe på å rocke med sånn vanlig ring, det går liksom 2 runder før den bare begynner å snurre seg nedover bena istedet.. hehe
Tessa-81 Skrevet 17. mars 2008 #16 Skrevet 17. mars 2008 Det er dumt at vi damer skal henge oss slik opp i vekten. Og at det ødelegger så mye for oss etter fødsel. Jeg er nok med i den klubben der jeg og. Har alltid ville blitt slankere. Har trent og spist sunt i alle år, men det ligger ikke for meg å være på 50 eller 60 tallet på vekten. Jeg gikk opp 31kilo i svangerskapet, fødte for 6 1/2mnd siden, og har 5kilo igjen fra det jeg var. Men vil ned mer enn det. Helst ned 10 kilo til :-/ Jeg har jammen meg jobbet hardt for i allefall 15 av kiloene jeg har tatt av. Min mor har alltid sagt til meg at med årene som kommer, vil jeg bli mer avslappet til kropp og ikke så opphengt i vekt.....guuud kor eg gleder meg til de dagene!! :-)
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2008 #17 Skrevet 18. mars 2008 hei.. jeg her en liten på 13 uker.. gikk opp 27 kg under graviditeten og har ca 6-7 kg igjen.. ammer ikke... jeg prøver å gå på tur ofte.. spiser litt mindre måltider.. men vi må huske på ar det tok 9 mnd å legge på seg, så vi får være tålmodig .. men det er jo fint med litt mamma former også:=)
MegOgAlleMine Skrevet 18. mars 2008 #18 Skrevet 18. mars 2008 Hadde jeg veid 58 kg så skulle jeg spradet rundt i bikini! Her står vekta fast på et mye høyere siffer.. Sliter skikkelig med å komme ned..skal ned 15-20 kg
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2008 #19 Skrevet 18. mars 2008 La på meg 21 kg. De siste 4 - 5 kg klorer seg fast. 6 1/2 mnd siden fødsel. Men... ...jeg sluttet jo å røyke på dagen da jeg tok testen. Regner nesten med at jeg fikk etpar røykekg på toppen av gravidkiloene. Ikke vet jeg, men her er et eksempel på min dag: 07.00 - står opp og spiser frokost bestående av: 1 glass vann 1 stor kopp te 1 avocado eller 2 kokte egg 1 eple Går en lang tur før kl 11 på ca 1 1/2 time rask gange med mini i vogna. Svetter som ett uvær. Før kl 12 engang, lunsj: 1 kopp kaffe 1/2 liter smoothie besående av bær biola vann Ca kl 15, middag: ovnsbakt fisk i folie med olje og lime dampede grønnsaker litt fullkorn burgul, fullkorn pasta eller villris Ca kl mellom 18 og 19: Salat Håndfull rå peanøtter eller andre usaltede nøtter Evt mer avocado Drikker masse vann i løpet av dagen, går ikke og er sulten. Lurer på hvorfor jeg ikke går ned de siste kiloene? Sakte begynner det kanskje å gå opp for meg at de har kommet for å bli. Noen som har et tips til meg? Litt vanskelig for meg å komme meg bort uten mini for evt mer trening.
mammasgo`jente Skrevet 18. mars 2008 #20 Skrevet 18. mars 2008 Jeg har 5 kg igjen av de 19 jeg la på meg. Tok av 14 kilo på 2 mnd, men de siste 5 sitter bom fast altså! Ikke snakk om at de vil forsvinne! Ammer fortsatt jenta på på 11,5 mnd 2-3 ganger om dagen.
Lissi♥♥♥♥ Skrevet 18. mars 2008 #21 Skrevet 18. mars 2008 Jeg tok av 17 av de 18 kg jeg la på meg i løpet av 3 måneder (inklusive joggeturer og amming). Men så ble det vinter og 2 kg kom snikende på igjen. Nå er våren her og det øker den generelle aktiviteten til de fleste. Jeg har alltid mye lettere for å slanke meg om sommeren, og i sommervarmen har man kanskje ikke så stort behov for "kjede- eller trøstespising". Har forresten alltid måtte trene av de siste kiloene.
2 tette - med flette Skrevet 18. mars 2008 Forfatter #22 Skrevet 18. mars 2008 Hadde tenkt å begynne å trene igjen nå da, men plutselig har jeg blitt skikkelig dårlig og må vente litt igjen med å trene.. Man må liksom skynte seg ut å trene når man er motivert.. Til deg som kommenterte at jeg bare veier 58 kg: Det skal sies at jeg er ganske så liten, så når jeg veier 52 kg så er jeg normalvektig, de 6 kg blir liksom veldig synlig fordi det er en ganske stor % av kroppen min igrunn.. hehe Så det er ikke slik at jeg er 170 høy og klager fordi jeg ser bulk når jeg sitter eller slik Du anonyme som ville ha tips : Prøve å spise mer variert kanskje ? fruktfiber er VELDIG bra, ikke bare fordi fiber er sunt, men fruktfiber tar også med seg fettet ut av kroppen! unngå banan da, siden det er veldig mye raske karbo
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2008 #23 Skrevet 18. mars 2008 til deg anonym 12.30..grunnen til du sliter med å gå ned i vekt er at du spiser alt for lite g kroppen går i sparebluss...jeg spiser 1900 kcal ca i døgnet og vekta går ned..raser ikke,men fra 0.5 til 1 kg i uken...med den turen du og går og så lite du spiser vil kroppen holde på fettet...så sett i gang og spis du jenta mi:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå