TM 28 Skrevet 16. mars 2008 #1 Skrevet 16. mars 2008 Min samboer og jeg hadde funnet jentenavn, men det blir en gutt Vi vil ikke ha et "vanlig" navn, og et navn som begnner med forbokstaven i et av navnene våres hadde vært bra. K eller T. Så jeg tenkte på Kevin, noen synspunkter? Eller andre navn?
Vannmann35 Skrevet 16. mars 2008 #2 Skrevet 16. mars 2008 Ikke for å være slem, men synes Kevin er superharry og veldig lite pent. Kevin + et vanlig norsk etternavn alle Kevin Olsen eller Kevin Øvrevik lyder veldig feil i mine ører. Synes også navnet klinger veldig hardt! Navn jeg regner å være i samme stil er Dennis, Ruben, Robin, Kenneth og Ronny blant annet....
nussie Skrevet 16. mars 2008 #3 Skrevet 16. mars 2008 Liker heller ikke Kevin.Men noen andre forslag er: Timian!!
Anonym bruker Skrevet 16. mars 2008 #4 Skrevet 16. mars 2008 Nei hør nå her! Kevin er jo kjempefint! Ja, det er ikke norsk, men det funker helt fint på norsk. Det har ingen "unorsk" skrivemåte og er lett å uttale også. Ser ingen problem med det navnet i det hele tatt, jeg. Kevin med et vanlig norsk etternavn ser jeg ingenting i veien med. (og jeg burde kansje si at jeg er glad i norske navn...) Gå for Kevin, for all del! :-)
Katharina88*Angelica08 Skrevet 16. mars 2008 #5 Skrevet 16. mars 2008 Når du sier Kevin ser jeg for meg Snørr og hyper aktiv unge.. hehe...
TM 28 Skrevet 17. mars 2008 Forfatter #6 Skrevet 17. mars 2008 Da passer det på en måte bra, for han er superaktiv i magen T.o.m. legen min ler litt av aktiviteten på ul Takk til dere for svar ) Har jo fortsatt litt tid for å bestemme navn, men det er superfint med feedback etc fra andre når man er litt i tvil
Anonym bruker Skrevet 17. mars 2008 #7 Skrevet 17. mars 2008 Beklager, men jeg synes Kevin er harry -i samme gate som Brian, Robin, Liam, Aron osv. Det er nåtidens svar på lavstatusnavna Tommy, Johnny og Kenneth..
Anonym bruker Skrevet 17. mars 2008 #8 Skrevet 17. mars 2008 Beklager, men jeg liker ikke Kevin. Synes det er harry og fobinder det med ressurssvake foreldre og belastede miljøer. Navn i samme gate er Robin, Ronny, Robert, Dennis, Michelle, Yvonne, Madelene, Iselin osv. Beklager igjen..
Tyra85 Skrevet 17. mars 2008 #9 Skrevet 17. mars 2008 Jeg syns ikke det er så galt som folk skal ha det til. skjønner at mange forbinder det med noen harry folk de har møtt som heter det, men navnet er da ikke så vanlig at alle kjenner en harry kar som heter kevin? på samme måte som alle vet om en harry kar som heter ronny? jeg vet bare om en kevin og det er en liten søt gutt, så for meg er det ikke så harry, heller ganske søtt. andre forslag på K og T Kornelius Konrad Klaus Klement Karsten (ble de litt gammeldagse kanskje?) Timian Tinius Tim Truls Trym Tage
Slumdog Skrevet 17. mars 2008 #10 Skrevet 17. mars 2008 Beklager, er nok enig med de som synes Kevin er VELDIG harry..
Vannmann35 Skrevet 17. mars 2008 #11 Skrevet 17. mars 2008 Det finnes så mange andre flotte navn i denne verden - så hvorfor Kevin - av alle? Kan jo foreslå blant annet disse langt bedre alternativene på K og T: Kasper Kaspar Kristoffer Kristian Karl Kyrre Thomas Tobias Theodor Theo Tord Trym Torbjørn Tor
Gjest Skrevet 17. mars 2008 #12 Skrevet 17. mars 2008 Kevin er SUPERharry og veldig lite pent...! Styr unna det! Hva med: Kristian Kasper Kristoffer Tobias Tinius Thomas Teodor
Anonym bruker Skrevet 17. mars 2008 #13 Skrevet 17. mars 2008 Hva er nå egentlig så harry med Kevin?? Det er penere enn flere av forslagene her, faktisk. Jeg vet om to personer som heter Kevin, og har bare positive assosiasjoner. Den ene er en 24 år gammel mann, snill, hyggelig og arbeidsom kar, og en fantastisk pappa til sin 2 år gamle datter. Den andre Kevin er 7 år. Søt og snill liten gutt, aldri noe tull med han. Så ser dere at en gutt med navn Kevin trenger ikke å være full av snørr, ufordragelig eller sær.. ;-) Folk er så vanvittig fordomsfulle...
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2008 #14 Skrevet 18. mars 2008 Beklager å si det, men jeg må nok henge meg på resten her... Kevin er et utrolig harry navn i mine ører. Torstein Tore Teodor Trym Karl kasper ...mange fine navn. Kjøp deg en navnbok... kan ikke være så vanskelig å finne noe så lenge dere allerede har bestemt dere for første bokstaven...? Lykke til!
Pysjen Skrevet 18. mars 2008 #15 Skrevet 18. mars 2008 Kevin er harry. Litt sånn Johnny, Ronny, Ruben, Kent og Kenneth
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå