Gå til innhold

..står på bryllupsinv at jeg og gubben er invitert, skal jeg anta at lillegutt er inkl-han er litt over 1 år?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

NEI - bryllup er en voksenting, og jeg husker fra da vi giftet oss at det var kjipt å høre babyskrik i kirken og under talene (noen som spurte om det var greit, vi hadde ikke hjerte til å si nei). Skaff barnevakt, så får dere det kjekkere óg. Av respekt for brudeparet - forhold dere til det som står i invitasjonen - du og din mann er invitért. Punktum.

Skrevet

Nei, d synes jeg ikke, hvis han var invitert, ville det stått i invitasjonen.

Skrevet

Ja, om han er over 1 år, så hadde jeg nok ikke tatt han med... Hadde vært noe helt annet om han var 2 mnd., og ble ammet...

Skrevet

uff da, var helt sikker på at han var inkludert jeg da...er dette sånn som alle vet.?

Skrevet

Vi var i bryllup i romjula, og i innbydelsen dit stod det mitt og samboeren min sitt navn og med familie... så regner med at de skriver m/fam om det er tilfelle... Du kan jo alltids ringe å høre da for sikkerhets skyld da...

Skrevet

Tviler på det. Da ville de nok ha skrevet hans navn også - eller m/familie. Vi inviterte ingen barn til vårt bryllup. Vil jo være ganske kjedelig for en 1 åring med 5-timers middag uansett...

Skrevet

Hadde regnet med at det var for de voksne om ikke det sto noe annet ja.

Skrevet

nei, nei og atter NEI!

Ikke finn på å ta ham med! Det hadde stått hvis han var invitert!

Skrevet

ok men hva da med oss som FAKTISK IKKE HAR barnevakt??? hva hvis alle i familien skal i bryllupet og man ikke setter bort barnet til hvem som helst???

vi har veldig få som kan være barnevakt.

men jeg hadde helt klart ringt og spurt..

Skrevet

Nei han er nok ikke invitert. Er ikke så greit med små barn i bryllup

Om folk ikke har barnevakt så ja da får en holde seg hjemme. Jeg tror jeg hadde blitt drit sur om noen hadde dradd med seg en 1 åring!.

Skrevet

han er nok ikke invitert da nei:)

Skrevet

Er ikke invitert guttungen nei.

Skrevet

Nei. Skal selv gifte meg i år og har tenkt å skrive navnet på de to voksne som jeg ønsker skal komme. Håper folk skjønner at det ikke betyr at deres unger også er bedt. Er de over 1 år må de nesten ha egen tallerken og det koster halvparten av kuvertprisen. Når man skal ha bryllupet på et hotell blir det ganske dyrt hvis alle ungene til alle vi kjenner skulle kommet!! Så jeg håper inderlig at de som er i tvil, ringer meg på forhånd. Nå har jeg vel tenkt å prøve å få formulert det på et vis slik at vi unngår at det plutselig dukker opp fem unger som vi da ikke vet hvor vi skal gjøre av..

Er du bedt i bryllup og dere ikke har barnevakt - vel, da må en gå og en være hjemme. Sånn er det å ha barn. Har selv brukt denne løsningen.

Skrevet

Nei, da ville det nok stått på invitasjonen. Veldig vanlig å ikke be med barn. Spør, så er du sikker, men ikke bare ta med gutten din.

Skrevet

i mitt bryllup var alle inviterte, selvfølgelig. Barn og voksne! Vi haddet en kjempefin feiring (og vi inkluderte ikke barnas navn i invitasjonen, med mindre de var eldre)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...