nussie Skrevet 16. mars 2008 #2 Skrevet 16. mars 2008 syntes ikke noe om det.høres også ut som et guttenavn.
prebs Skrevet 16. mars 2008 #3 Skrevet 16. mars 2008 Jeg liker det ikke. Det uttales jo likt som guttenavnet, og i denne flommen av vakre jentenavn skulle det være unødvendig å bruke navnet Billie på en jente. Klar tale, gitt...
Anonym bruker Skrevet 16. mars 2008 #5 Skrevet 16. mars 2008 Jeg liker det veldig godt. Alle orienterte mennesker vet vel at dette også er et jentenavn... Skiller seg litt ut, høres litt internasjonalt ut, og er lydmessig helt i tråd med navnemotebildet: vokaler og L´er Dessuten et kult navn...litt sånn Holiday..
Anonym bruker Skrevet 16. mars 2008 #6 Skrevet 16. mars 2008 Yes! helt enig med deg (21.48). Billie er kult:)
Ludde Skrevet 17. mars 2008 #7 Skrevet 17. mars 2008 Liker det veldig godt! Men så elsker jeg også Billie Holiday:)
Anonym bruker Skrevet 23. mars 2008 #8 Skrevet 23. mars 2008 Vi lurer litt på Billie selv...Nok av jenter som heter det..Billie Holiday. Billie Jean i M Jacksons sang..Dattera til Annette Bøe,heter det bla.. Er selv sp lei av alle disse korte jentenavna som slutter med A...
Tante Bassa Skrevet 23. mars 2008 #9 Skrevet 23. mars 2008 Jeg liker Billie veldig godt :-) Men, nå er jeg en av de (få?) som synes Toni og Kim er finest som jentenavn også da......
Anonym bruker Skrevet 23. mars 2008 #10 Skrevet 23. mars 2008 jeg syns navnet er fint...men kan fort bli "billig" noe som er kjempesynd egentlig...er også enig med sonja om at toni og kim er fine jentenavn...
ma-85 Skrevet 23. mars 2008 #11 Skrevet 23. mars 2008 Synes ikke det fungerer noe bra på norsk - "billig", pluss at det er noe veldig amerikansk over det navnet. Liker hverken Billy eller Billie, til hverken gutter eller jenter... Billie Jensen høres vel heller ikke veldig flott ut... Må tenke litt på det også, at det skal passe med etternavnet.
Anonym bruker Skrevet 23. mars 2008 #12 Skrevet 23. mars 2008 Når man velger navn til barnet sitt,så tar man automatisk med i betraktning hva etternavnet er... Men det erda voldsomt mye fokus på hva enkelte mener sømmer seg og ikke ved valg av navn mht etternavn her inne... Hvor ofte er det man blir tilltalt med både for og etternavn da?? Billie Jensen er kansje litt uheldig-men ikke noen katastrofe vel... Isabella Martinsen(på tv2) er det noe bedre da?? Men man venjer seg!!
Anonym bruker Skrevet 23. mars 2008 #13 Skrevet 23. mars 2008 Enig i at Billie Jensen ikke er en helt heldig kombinasjon, men jeg syns det er litt vel mye fokusering på etternavn og internasjonale navn her inne, og om de passer sammen eller ikke... Personlig syns jeg Billie er et kult navn til gutt, men ikke til jente. Uansett syns jeg det er litt merkelig her i Norge da, men smaken er vel som baken. Selv ville jeg ikke valgt det navnet. Noe annet hadde kansje vært hvis jeg bodde i Amerika. Uansett, Billie er heller ikke det verste navnet jeg har hørt,men ikke det beste heller..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå