Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal på dagsbesøk til noen neste helg, og det er ca fire timer kjøretur opp der. Min baby er to måneder. Det blir altså åtte, kanskje ni timer i bil på en dag. Nei, dette blir for mye. Tenkte bare en vei jeg.

Det er vel alt for lenge for å sitte i bilsetet... uff...

Kanskje vi kan overnatte en plass...

Er fire timer for lenge? Med pauser underveis?

Skrevet

Fysioterapeuten på helsestasjonen sa i forrige uke at det ikke er påvist skader med bilkjøring i lengre perioder, og at man bare må bruke sunn fornuft. Altså om ungen skriker eller virker utilpass så stopper man og tar en pause, men derimot om ungen sover, så er det ikke vits i å vekke den. Min er også to måneder og vi har kjørt i 3 timer med han i strekk, og så lenge han ikke våkner, har han det fint tenker nå jeg:)

Skrevet

Er det 4 timer en vei hadde jeg ikke kjørt til og fra samme dag. Skal du ha med pauser tar det fort 5-6 timer en vei og da kan du ikke være lenge på besøk.

Jeg har 30 mil/4 timer ren kjøretid hjem til mamma og har kjørt dit fra begge ungene var 6-7 uker. Det går kjempe fint, men da er jeg jo der noen dager. Med pauser og div underveis tar turen 5 timer, evnt 6-7 timer hvis vi skal slappe skikkelig av eller har kjørt med veldig liten baby.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...