baby i august Skrevet 16. mars 2008 #1 Skrevet 16. mars 2008 Jeg har ei jente på 7 mnd som er helt umulig på natta. Hun våkner MINST hver time for å få pupp! Nå har vi tenkt å forsøke å avvenne henne med puppen på natta. Men helsesøster sa at en helst burde ha sluttet med puppen også på dagtid før en slutter om natta. Noen som har noen erfaringer med dette?
Anonym bruker Skrevet 16. mars 2008 #2 Skrevet 16. mars 2008 Det hørtes ut som et veldig rart råd.... Har nattavvent mine to første før de vente seg av med det absolutt siste ammemåltidet, nemlig det som var i 6 - 7 tiden på morgenen. Det siste måltidet holdt jeg på bare pga kosen sin del, og sluttet ikke før ungen var 1,5 år.
bodøjente Skrevet 16. mars 2008 #3 Skrevet 16. mars 2008 Det var ikke det helsesøster sa til meg, da min 7 mnd gamle jente våknet hver time på natta.... Hun er nå 11 mnd og får pupp morgen og kveld. Nedtrappingen på dagtid har hun selv regulert, og det er ganske nylig at hun har sluttet med et måltid som hun vanligvis hadde midt på dagen.
Anonym bruker Skrevet 16. mars 2008 #4 Skrevet 16. mars 2008 For guds skyld ikke hør på den helsesøsteren. Hun synes det er heeelt greit at du står opp om natten for å amme, det er ikke hun som gjør det! Det går helt greit å slutte å nattamme og fortsette på dagtid. Vi ga et skikkelig grøtmåltid til kvelden og så pupp før hun sovnet. (må sevfølgelig ha et grøtmåltid til på dagen) Så våknet hun på natten. Da ga jeg henne smokken og hun sovnet igjen. Noen ganger survet og gråt hun, men da lot jeg henne surve mens hun så at jeg var der. Jeg bare husjet og trøstet henne... De våkner og vil kose pupp og du må bare være klar på at det får hun ikke. Du kan gjerne gi henne vann på flaske i tilfelle hun er tørst. Kan hende du må holde på noen netter før hun skjønner poenget, men det er jo bedre enn å ha henne i puppen hele natta... lykke til )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå