♥Tullerusk♥ Skrevet 16. mars 2008 #1 Skrevet 16. mars 2008 Jeg vet at hun kan få vondt i magen sin av kål, løk, jordbær og reker.. er det noe mer? Hva med hvitløk? Mener å ha lest at den "setter smak" på melken..Sikkert feil... Noen som vet? Jeg ammet ikke sist så da spiste jeg jo alt...denne gangen går jo ikke det...Savner mat med smak...
hjertebank m/gutt07&jente09 Skrevet 16. mars 2008 #2 Skrevet 16. mars 2008 Heisann! Gratulerer så masse med den lille jenta!! husker deg fra BIM-tiden faktisk. For å unngå magevondt hos den lille må man nesten prøve seg fram, men kumelk er det første man må prøve å kutte ut hvis du merker hun får mye luftsmerter. Jeg har også holdt meg unna kål, løk, jordbær og reker. Ellers merket jeg at lille tassen min reagerte hvis jeg spiste mat med kraftig tomatsaus slik som pizza og lasagne. Hvitløk er nok ikke noe problem å spise, det er visst et råd å spise for å sette smak på melken. Jeg har spist masse forskjellig mat med hvitløk og krydder uten at det ga luftsmerter. Kos deg masse med den lille!
Puddingmama Skrevet 16. mars 2008 #3 Skrevet 16. mars 2008 Med fare for å legge til enda mer godt på lista over fy-mat, min sønn tåler ikke at jeg spiser gjær.. Det tok litt tid å finne det ut, men nå er han rolig og superblid så det kan jo også være verd et forsøk. (Bare husk at det er gjær i øl, vin, eddik og en del andre ting også enn bare brød..) Lykke til!
Anonym bruker Skrevet 16. mars 2008 #4 Skrevet 16. mars 2008 MAT SOM KAN GI KOLIKK Ammende mammaer kan oppleve at det hun spiser gir babyen mageknip. Noen får barn som reagerer på alt, mens andre tåler det aller aller meste. I utgangspunktet er det ingen grunn til å holde seg unna en masse matvarer. Men det kan være lurt å være litt bevisst på hva du spiser så du husker det dersom det blir problemer. Da kan du enentuelt luke vekk en og en matvare, og se om det hjelper. Kål (fersk og kokt) (Hodekål, kålrabi, blomkål, brokkoli, kinakål. Kålstuing, fårikål+++) Løk. Alle typer. (Purreløk, rødløk. Rå, sprøstekt osv) Sitrusfrukter og citrusjuice (feks appelsin, clementin) Epler og eplejuice/eplenektar Kullsyre fra brus, farris Sjokolade Jordbær Kaffe Melk og melkeprodukter Sterkt kryddret mat Kokos i kaker og frokostblanding bl a. Mandler og nøtter. Tomater Diverse salater Belgfrukter ( bønner erter linser) http://www.ammetaka.no/ammingogbarnemat/kolikkmat.php
Gjest Skrevet 16. mars 2008 #5 Skrevet 16. mars 2008 Heisann. Alle barn er forskjellig og man må bare prøve seg fram. Jeg har spist alt det du ramser opp som nei-mat uten problem. Mulig vi har vært heldige, men dattera mi har kun reagert når jeg har drukket kaffe, så jeg spiser alt jeg vil spise, men med måte. Jeg spurte helsesøster under hjemmebesøket for 4 mnd siden hva slags mat jeg skulle holde meg unna, og hun sa : spis det du vil og se hva som skjer. Det har jeg gjort :-)
♥Tullerusk♥ Skrevet 16. mars 2008 Forfatter #6 Skrevet 16. mars 2008 Tusen takk for svar... Ja, lett for helsesøster å si det...Har hatt kolikk barn og ikke lyst på en til, men skal aldri si aldri...Kan forsatt skje... nei, jeg får slå meg løs...=oD.. takk jenter...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå