Northernlights Skrevet 16. mars 2008 #1 Skrevet 16. mars 2008 Mannen min sier appelsinjuice, men er det noe som er bedre? Hun liker ikke levèr...
Gjest Skrevet 16. mars 2008 #2 Skrevet 16. mars 2008 Hvis hun ikke spiser leverpostei så bør hu få i seg noe som heter floradix, eller andre typer jerntabletter. (regner med at hun har lav HB hvis hun har mistet en del blod) Øker jernopptaket i blodet. Mye væske er viktig uansett, kan godt drikke litt Farris, vann etc.
Pysa Skrevet 16. mars 2008 #3 Skrevet 16. mars 2008 Sukkerholdig drikke, gjerne apjuice som fremmer jernopptak, men må jo ha noe med jern i å spise ved siden av. rødt kjøtt, rosiner, brokkoli er bra. sikkert mer. jerntabletter. og sjokolade. sjokolade hjelper mot alt. :-)
Alba44 Skrevet 16. mars 2008 #4 Skrevet 16. mars 2008 Appelsinjuice inneholder c-vit. og det hjelper kroppen å ta opp jern bedre.
Musemor med tre søte små Skrevet 16. mars 2008 #5 Skrevet 16. mars 2008 Mat med mye jern. F.eks. prim, hirse, havre, kiwi, rødt kjøtt, innmat, makrell, brokoli, spinat, egg osv..... Unngå melk siden det hemmer opptaket av jern
Northernlights Skrevet 16. mars 2008 Forfatter #6 Skrevet 16. mars 2008 Da skal vi "pushe" på med væske av alle slag,her =o) Floradix aner jeg ikke om de har,men jeg skal sjekke på wal-mart i dag. Hun mistet "significant amount of blood" iflg legen i går, og jeg syntes det var rart de ikke ga henne en unit med blod. Men de gjorde ikke det. Derimot hadde hun en IV i hver arm,og fikk mye væske intravenøst. Hun føler seg svak i dag, så jeg tenker jeg holder henne hjemme fra skolen i morgen. Fotballtrening er iallefall forbudt ei god stund framover. Det bestemmer jeg. ;o)
Gjest Skrevet 16. mars 2008 #7 Skrevet 16. mars 2008 Okei!! Men målte de ikke noe før de sendte henne hjem fra traume da? Er ikke så mye du skal miste før du går ned en del i hb altså. Jeg hadde 11,2 2 uker før fødsel, dagen etter fødsel hadde jeg 7,8 og jeg mistet "noe" blod. Få i henne litt av hvert God bedring til datteren din
Northernlights Skrevet 16. mars 2008 Forfatter #8 Skrevet 16. mars 2008 Aner faktisk ikke om de målte akkurat det, men de sendte nok blod til laben.Vi fikk ikke være i rommet når de jobbet med skaden, da hun ankom trauma center, men datteren min fortalte meg i morgest at blodspruten sto i været da de tok av bandasjen. Det sprutet i ansiktet på legen,og bortetter veggen bak henne. Vi så masse blodsøl da vi kom inn,etter at hun var sydd.Og vet hvor mye hun blødde før ambulansen kom.
Sjokoladekaka Skrevet 16. mars 2008 #9 Skrevet 16. mars 2008 Blodtap ser alltid voldsomt ut:) det er ikkje sikkert mengda var så enormt stor, om den hadde blitt målt:) Så lenge ho har fått IV, så er væsketapet erstatta, og kroppen lagar raskt nytt, fullverdig blod av seg sjølv. Ho har nok OK jernlager i kroppen til den produksjonen:) Gje ho C-vitaminar, i form av tablettar eller/og appelsinjuice, så går det nok heilt fint:)
Gjest Skrevet 16. mars 2008 #10 Skrevet 16. mars 2008 Appelsinjuice er bra som han sier, ellers gi c vitaminer evt jerntabletter også¨om hun føler seg redusert ifht blodtap.
Gjest Skrevet 16. mars 2008 #11 Skrevet 16. mars 2008 Når veninnen min fødte mistet hun gankse mye blod men hun nektek blodoverføring .Da fått hun VIN fra legen i sykehuset, det skal vare bra og hjelper å lage forst mere blod. Jeg leste det et barn men kanksje druesaft???
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå