Gjest Skrevet 16. mars 2008 #1 Skrevet 16. mars 2008 Er veldig usikker på om jeg skal begynne med smokk til jenta mi på 17 dager. Jeg kan ikke se at hun har et ekstremt "sugebehov", men tenker at det allikevel kan være greit å ha når hun skal roe seg for kvelden og ellers når hun skriker. Hva tror dere som har erfaring?
velsignet med to Skrevet 16. mars 2008 #2 Skrevet 16. mars 2008 Her hadde det iallefall ikke gått uten, men nå har han hatt et enormt sugebehov helt siden fødselen. Bruker den når han skal sove, når vi kjører bil, og når han er lei. Veldig fin trøst i smokken.
86frøken & lille krapyl Skrevet 16. mars 2008 #3 Skrevet 16. mars 2008 Jeg valgte å gi snuppa mi smokk da hun var 9-10 dager, selv om jeg ikke merket noe veldig stort sugebehov. Nå er hun 5 måneder og vi har bruk for smokken i perioder hvor hun er urolig og når hun skal sove. Finner mye trøst i den! Tanken var at dersom hun ikke fikk smokk var sannsynligheten større for at hun begynte med tommelen, og det er lettere å ta fra smokken enn tommelen når vi mener det er på tide å slutte
gulda Skrevet 16. mars 2008 #4 Skrevet 16. mars 2008 Hadde tenkt å vente en stund, men holdt ikke mer en 1-2 uker. Guttn har veldig sugebehov, så satt og ammet til langt ut på natt. Mor og sønn trengte søvn, og smokk hjalp veldig! desverre har han blitt mer sløv i gapingen, gidder ikke alltid åpne munnen som før. Men for oss har likevel smokk ofte blitt redningen!
Anonym bruker Skrevet 16. mars 2008 #5 Skrevet 16. mars 2008 Ett lite spm til dere som har babyer som tar tutt. Gjorde dere noe spesielt for at de skulle ta tutten første gang? Jeg har selv en liten på 3 uker, men han nekter å ta tutt. Han har ett ekstremt sugebehov, og jeg fungere som tutt for ham.. Merker at dette begynner å slite litt på nå etterhvert, spesielt på kveldene/nettene. Jeg har prøvd 4-5 forskjellige typer tutter. MAM, NUK, Ortodent, og to andre typer fra apoteket uten hell. Han bare brekker seg når jeg prøver. Skal jeg bare la være å forsøke å gi ham tutt, eller fortsette med jevne mellomrom og se om han til slutt vil ha tutt? Har dere noen tips om hvordan jeg raskere kan får ham til å akseptere denne "falske puppen"?...
ateena_k Skrevet 16. mars 2008 #6 Skrevet 16. mars 2008 Min lille mann fikk sutt for første gang da han car 11 dager. Han tokk den ikke så bra den første måneden men ble bedre og bedre. men pluttselig ville han ikke ha den da han var 2 mnd... så gikk det 2 mnder til å han var rasende på kvelden så prøvde sutten igjen å etter det har han vært hekta! hehe.. di er rare disse små har hørt at man skal prøve å gi sutten når di er våkne og i godt humør fordi at di da ikke ser på sutten som noe negativt. har også hørt folk som tar litt malt ytterst på sutten.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå