Gå til innhold

Brukt Teutonia

junijente fikk julijente

Anbefalte innlegg

Vi har så vidt begynt å se på vogner osv (er 20+2 i dag), og synes Teutonia så bra ut, men ganske dyr. Nå har vi funnet en brukt på nett, 2002-modell duo. Jeg vet ikke så mye mer om den, bortsett fra at håndtaket ikke kan justeres i kjøreretning, men at bagen/sittedelen kan snus, så det blir vel samme funksjon, bare litt mer tungvint.

Er det noen som har erfaring med Teutonia? Hvordan er den f.eks sammenslått, tar den mer/mindre plass enn andre vogner? De skal ha 1500 kr for vogna, er dette dyrt, billig, eller passe?

Nå er jo ikke dette siste modell, og jeg vet som sagt ikke hvilken type understell osv det er, men om noen har noen tanker om denne vogna ut i fra det jeg har skrevet her vil jeg gjerne høre dem.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/137162735-brukt-teutonia/
Del på andre sider

Fortsetter under...

nå vet ikke jeg hvilken standars den er i, men synns kanksje 1500kr er dyrt for ei vogn (uavhengig av merke) som er 6år gammel..

hvor mange barn er den brukt til, falmet osv?

tror ikke jeg hadde betalt 1500 for ei teutonia fra 2002 når man kan få dem for 4999 på lilleprinsen med softbag helt nye=)

Jeg hadde en 03-modell, og teutonia har gode vogner. Solide og lune. Om det er såpass gammelt som 02, så pass på å sjekke for rust og falmin. Ta av hjulene, det legger seg som regel rust inni hjulfestene først. Vanskelig å si om vogna er verdt 1500, dere må nesten bare dra og se på den. det er en del som glemmer/gjemmer vognene , så den trenger ikke være "oppbrukt" bare fordi den er seks år gammel.

www.finn.no/finn/bap/object?finnkode=12365248&sid=xz7cabTgI7O962001&WT.svl=Link

Selger sier håndtaket ikke kan snus i kjøreretning, men at man kan snu bagen/sittedelen. Det er vel hakket mer tungvint, men man overlever vel det og? Tror nok vi drar og ser på vogna i alle fall, det skader da ikke.

Det er bare en forhandler av Teutonia her vi bor, de antydet at prisen lå på 7000-11000 kr, avhengig av understell osv. Synes det var ganske heftig. Foreldrene mine har sagt at de skal betale vogna, men jeg synes likevel ikke det er nødvendig å kjøpe det dyreste som er. Kjøper vi brukt eller noe rimelig kan de heller få være med å sponse noe annet utstyr i tillegg :-)

Hørtes jo bra ut! Om dere kan dra og se på vogna skulle det jo gå greit. Om ikke den ser Ok ut, vil jeg anbefale deg å se etter en Mistral. Den er skrytt av av alle som har hatt den (så og si), og på den kan du snu håndtaket. Vær obs på at Mistral ble lettere i 04/05. Men ser den ligger stort sett på 2000-3000.

Annonse

Jeg har akkurat kjøpt en helt ny Teutonia Prestige med mykbag på salg til 4990 kr(kostet 7000 før salger). Dette er en 07 modell og håndtaket kans snus.

Om dette er første ungen deres og foreldrene dine skal betale/hjelpe å betale ville jeg heller kjøpt en ny vogn.

Teutonia vognene er veldig solide, lette, og tar liten plass samenlagt.

Jeg hadde en annen Teutonia vogn til første ungen og den var også super.

www.finn.no/finn/bap/object?finnkode=12365248&sid=xz7cabTgI7O962001&WT.svl=Link

http://www.finn.no/finn/bap/object?finnkode=12787487&sid=xz2cabzdm3v633854&WT.svl=Link

http://www.finn.no/finn/bap/object?finnkode=12768890&sid=xz2cabzdm3v633854&WT.svl=Link

Det er stadig teutonia til salgs på finn.

Jeg vil absolutt anbefale mistral, men finn en litt nyere vogn enn 2002-modell. Ofte er handtaket vanskelig å regulere høyden på, da knappene du skal trykke inn er hadre.. Og som andre her sier, vekt har ganske mye å si - og etter 2005 er vognen blitt lettere.

Drar du på visning, ta av hjulene og sjekk rust. Dette er selger sjelden forberedt på, så der er som regel rust - og da presser du ned prisen! Når du kommer hjem, vasker du av rusten med stål-ull og smører med olje: så god som ny!

Lykke til med kjøpet!

Brukt er bra (jeg har en brukt teutonia 05-modell, kjempefornøyd!)

Jeg har hatt tre mistral og vært veldig fornøyd. Ville nok forsøkt å finne en 2005 modell eller nyere, for det understellet er noen kg lettere enn de eldre. Er mange mistral til salgs på finn.no. Men du må nok regne med å betale endel mer, 2500-3500 kr tenker jeg. Kjempegod vogn! Tar liten plass i bil, lett å slå opp og sammen, lun og fin.

Annonse

Teutonia er en veldig god vogn, mn jeg syns også d var litt mye for en såpass gammel vogn egentlig... Jeg har en 06 mod. ,og skulle jeg solgt den nå, så hadde jeg nok ikke tatt mer enn 2500 for dn(inkl. softbag,regntrekk og stelleveske- betalte 6300 når d var nytt)... Tror du kan få en nyere for samme pris...

Mn tenkte jeg skulle tipse deg om en annen vogn... Reflex har en som heter Babytravel Grizzly til en super pris:) 2999 inkl. bag...Har ei venninne som har den, og er kjempefornøyd... Er egentlig ikke helt ulik teutonia av utseende heller...

http://reflex.no/Default.aspx?tabid=83&category=Barnevogner

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...