Julie73 Skrevet 16. mars 2008 #1 Skrevet 16. mars 2008 endelig er jeg hjemme igjen, etter nesten 8 uker på sykehuset pga overstimulering. Jeg har fortsatt sinnsykt mye væske i buken, så magen er stor og hard - men gleden oppi alt dette er jo at det ble en liten spire. Hadde uttak 14. jan - ble lagt inn 19. jan og utskrevet nå i mars....men den lille klamrer seg fast, og spirer og gror nå i sin uke 9 (i morra) - min uke 11. Jeg håper bare at magen snart går ned og smertene forsvinner, slik at den lille kan få mer plass til å vokse på - den er ikke mer enn 4 cm nå, men vil snart trenge mere plass :-) Så folkens, man kan lykkes på første IVF ;-) lykke til.
tuppelupp Skrevet 16. mars 2008 #2 Skrevet 16. mars 2008 Gratulerer!! Så ekstra gode nyheter når du har hatt så mye vondt pga overstimulering. Lykke til videre!!
Nøtt Skrevet 16. mars 2008 #3 Skrevet 16. mars 2008 Gratulerer! Kjedelig at du fikk såpass problemer med overstimulering, men prisen er jo verdt å betale når du får en slik gave!
Viktoriana Skrevet 16. mars 2008 #4 Skrevet 16. mars 2008 Gratulerer! Har lurt på hvor det ble av deg. Ikke gøy med den overstimulieringen, men det hjelper vel litt på når du vet du har en liten spire i magen.
74skytte Skrevet 16. mars 2008 #5 Skrevet 16. mars 2008 8 uker på sykehus! Da har du vært tøff. Men gratulerer så mye med spiren din! Håper ting er i orden nå.
Elias07 Skrevet 16. mars 2008 #7 Skrevet 16. mars 2008 Gratulerer! Hej! Jag är helt ny här på DIB och också gravid på 1.a IVF försök. Födde en son januari 07 på Baerum sykehus. Skriver till dig för att jag också blev överstimulerad och fick ett såkallat OHSS, ovariellt hyperstimuleringssyndrom. Jag låg på sjukhus i 7 veckor och det var en prövelse att ligga i ro och ha smärtor fysiskt och psykiskt hela tiden. Hade varit interessant att få höra hur du upplevde det och jag kan skriva om min tid på sjukhuset. Fick höra av legene att detta var ett extremt ovanligt tillstånd, att behöva ligga såpass länge på sjukhus. Det hade känts bra att få prata med en likasinnad, en som vet vad man gick igenom. Lycka till vidare i graviditeten!
Elias07 Skrevet 16. mars 2008 #8 Skrevet 16. mars 2008 Hej igen, Hur behandlade dom dig? Tömte dom vaeske från buken? Hoppas att du snart blir kvitt smärtorna, vet hur det känns så jag tänker på dig.
Julie73 Skrevet 19. mars 2008 Forfatter #9 Skrevet 19. mars 2008 Hei Elias07 ja jeg ble tappet flere ganger på sykehuset.Jeg har ligget 7 uker på sykehuset og nå 2 uke hjemme. Tappet mange ganger ila 11 dager, men magen ble bare like stor igjen...ble tappet via dren som ble satt inn på høyre siden av magen (veldig vondt) Jeg fikk beskjed om at magen gradvis ville gå ned igjen, når jeg kom hjem. Blodprøvene og leverprøvene mine blir finere og finere, albuminnivået er snart normalt igjen - men magen er fortsatt like stor og hard og overstimulert. Jeg lurer på hvor lenge jeg skal være hjemme og vente på at magen skal gå ned - det er såååå kjedelig å bare ligge rolig, men jeg kan og orker ikke å gjøre noe. Hvor lang tid gikk det før du gikk ned igjen?? Er du gravid? Legen min på IVF-avd på Riksen skjønner ikke hvorfor magen min ikke begynne å gå ned. Hva er din erfaring og hvordan ble du behandlet??? (jeg skal love deg at jeg er rastløs, lei av å ligge på ryggen og bare har lyst til å gjøre noe....hva som helst, annet enn å ligge) Jeg kan ikke drikke noe særlig, maks 1 liter (ellers er magen ennå større og verre). Mat går bra. Hva med deg? klem
Julie73 Skrevet 25. mars 2008 Forfatter #10 Skrevet 25. mars 2008 da har jeg nådd dag nr. 71 med kjempestor mage pga overstimulering. Smertene gir seg ikke og væsken i buken trekker seg ikke tilbake. Ingen vits i å tappe heller, for den fylles bare opp igjen ila kort tid. Lurer virkelig på hvor lenge meg skal måtte gå slik.......ser skikkelig høygravid ut. Klarer kun å ligge på ryggen. Sitte, stå og gå er bare vondt. Legen på IVF avd på Riksen skjønte ikke noe, sier hele tiden at vi får vente og se, ta en dag av gangen........jeg er sååååå lei nå. Ryggen verker av smerte pga tyngden. Den lille vil snart trenge mer plass også, siden jeg er i uke 12+1. Jeg skjønner nesten ikke at den lille kan overleve der inne, men den er jo ikke så stor nå da :-) ikke ennå. Skulle ønske noen kunne svare meg på når jeg blir bra igjen, eller hva jeg kan gjøre for å bli bra igjen....annet enn å bare vente, smøre meg med tålmodighet og ta en dag av gangen og se....!!! huff.
Mamma til 2 søte jenter Skrevet 25. mars 2008 #11 Skrevet 25. mars 2008 Håper du snart får ordentlig hjelp, og at de ikke sier at de ser an for hver gang. Høres ikke godt ut slik du har det.
Bella74 * baby 2 i magen :)* Skrevet 25. mars 2008 #12 Skrevet 25. mars 2008 Hei Julie 73! Godt å høre at du er med en spire i magen Ønsker deg lykke til, og ikke finn deg i at de skal bare se ting an hvis du ikke ser noen endring/ bedring.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå